اخبار
کد خبر : 4460 ۱۳۹۶/۰۲/۲۳   

دیدار استاندار آذربایجان غربی با سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه

 استاندار آذربایجان غربی امروز شنبه در دفتر کار خود میزبان "عثمان پشمن" سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در ارومیه بود.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در دیدار با سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه با بیان اینکه ایران و ترکیه بعنوان دو کشور دوست و همسایه از دیرباز دارای روابط و مناسبات متعدد در عرصه های مختلف هستند، افزود: دو کشور در مقاطع مختلف و با حفظ حقوق متقابل برای توسعه روابط فیمابین تلاش کرده اند که لازم است برای گسترش این روابط همکاری های بیشتری صورت گیرد.

وی تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه را نیز فرصت و ظرفیتی در جهت توسعه روابط ایران و استان آذربایجان غربی با ترکیه عنوان کرد و افزود: آغاز بکار دفتر امور خارجه در ارومیه نشانگر توجه دولت جمهوری اسلامی به توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله ترکیه است.

ضرورت همکاریهای بیشتر در جهت رفع مشکلات شهروندان و مسافرین، تامین امنیت و ارتقای امنیت پایدار مرزها، تسهیل تجارت و روانسازی امور گمرکی و گسترش روابط و مناسبات اقتصادی و تجاری میان آذربایجان غربی و استان های مرزی ترکیه از دیگر تاکیدات و موارد مورد اشاره استاندار آذربایجان غربی در این دیدار بود.

سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در ارومیه هم در این دیدار ابراز امیدواری کرد با همکاری و همفکری متقابل، مناسبات تجاری، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

مدیرکل و معاون دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، فرماندار ارومیه و مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا