اخبار
کد خبر : 4453 ۱۳۹۶/۰۲/۲۲   

تجهیز 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تجهیز نزدیک به 11 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سیستم های نوین آبیاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در همایش احیای دریاچه ارومیه با اشاره به روند خشک شدن دریاچه ارومیه و اقدامات دولت یازدهم اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه یکی از اصلی ترین شعارهای دکتر روحانی درسال 92 بود که بعد از انتخابات بسرعت اجرایی و پیگیری شد.

وی افزود: در طی سه سال گذشته تجهیزنزدیک به 11 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سیستم های نوین آبیاری و اجرای 414 کیلومتر انتقال آب با لوله از جمله اقدامات انجام شده در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی است که از این طریق در حدود 67 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است .

کریم زاده در خصوص استفاده از ظرفیت های مردمی در خصوص احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: در زمینه احیای دریاچه ارومیه نباید از ظرفیت وتوان تشکل های مردمی و نهادهای مدنی غافل بود باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و بحث فرهنگ سازی باید حتما پیگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: پروسه احیای دریاچه ارومیه به یک آزمون بین المللی جهت سنجش توان و قدرت کشور در مقابله با بحران های طبیعی از سوی برخی کشورها تبدیل شده بود که با کار جهادی و به موقع دولت تدبیر وامید تا به امروز از این آزمون سربلند بیرون آمده ایم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح احیای دریاچه ارومیه از سوی دولت تدبیر وامید اقدامات خوبی در شهرستان شاهین دژپیگیری وانجام گرفته که آبیاری قطره ای کردن اراضی کشاورزی، اصلاح الگوی مصرف در بخش شرب و کشاورزی، اصلاح الگوی کشت,پر کردن چاه های غیرمجاز کشاورزی و پیگیری برنامه های فرهنگی از جمله این برنامه ها بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا