Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4451 ۱۳۹۶/۰۲/۲۲   

انتخابات 96؛ انتخاب بین اعتدال و ارتجاع است

وزیر مسکن دولت اصلاحات میهمان سرزمین مادری خود در ارومیه بود. وی که در ستاد مرکزی دکتر روحانی در آذربایجان غربی به سخنرانی می پرداخت به ابعاد مختلف شرایط کشور از مشروطه تا کنون پرداخت.

به گزارش نای قلم، علی عبدالعلی زاده گفت: اهمیت انتخابات ۲۹ اردیبهشت نسبت به گذشته بیشتر است. در انتخابات قبلی شعار می دادیم که بین کاندیداهای اصلح و صالح انتخاب کنیم ولی در این دوره تفاوت ایجاد شده و رقابت برای انتخاب اصلح نیست بلکه انتخاب بین ارتجاع یا اعتدال است. انتخاب، انتخاب جریان است نه فرد، انتخاب تفکر مدیریتی و انتخاب آینده ایران است نه فقط امروز ایران.

رئیس سازمان شستا اظهار کرد: در ۱۱۰ سال گذشته در ایران سه انقلاب رخ داده است. یکی از مهمترین انقلاب ها، انقلاب مشروطه بود، اما مشروطیت شکست خورد. اساس مشروطه این بود که شاه انتخاب شود و مجلسی نیز بر آن برای جلوگیری از عملکرد خارج از دین نظارت کنند اما برخی تندروها در مجلس باعث شکست مشروطه شدند.
وی افزود: انقلاب دوم، انقلاب دکتر مصدق (ملی شدن نفت) بود که مانند انقلاب اول با شکست مواجه شد، برخی در آن زمان جمهوری را به مانند ترکیه و شوروی دیدند و بخاطر آن مخالفت کردند، مصدق بزرگترین اشتباهی که کرد این بود که طرفدارانش خانه نشین شدند و همین اتفاق باعث بازگشت شاه شد.
به گفته وزیر مسکن دولت اصلاحات، انقلاب اسلامی سومین خیزش مردم ایران بر علیه حاکمیت بود، آن زمان به شاه هم گفتند که پول، توسعه نمی آورد اما شاه قبول نکرد و پول را به جامعه تزریق کرد، نسل جوان اما بزرگانی چون مطهری، بازرگان و شریعتی توانستند با آگاه سازی جوانان و بخصوص قشر تحصیل کرده و همچنین رهبری امام باعث شعله ور شدن انقلاب شد.

عبدالعلی زاده اظهار کرد: اکنون اصلاح طلبان ادامه دهنده چپ گرایان مجلس سوم هستند که توانستند تمام کرسی های تهران را کسب کنند، بعد از ارتحال امام، جناح چپ به شدت افول کرد و حتی بسیاری برای دور بعدی تایید صلاحیت ننشدند و دو مجلس آینده کاملا دراختیار جناح راست قرار گرفت.
وی گفت: در سال ۷۶ با موفقیت جناح چپ به رهبری سید محمد خاتمی تابو شکسته شد و در نهایت در سال ۷۸ هم اصلاح طلبان پیروز انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند، دولت اصلاحات به گواهی تاریخ و آمار موفق ترین دولت تاریخ ایران بعد از دوران صفویه از نظر اجتماعی سیاسی و اقتصادی بوده است.

به گفته این فعال سیاسی، دولت اصلاحات هرسال با فروش ۷ تا ۲۴ دلاری نفت توانست صندوق ذخیره ارزی را ایجاد کند، دولت اصلاحات با رونق اقتصادی ضمن کاهش دادن نرخ بیکاری رشد اقتصادی را نیز بهبود بخشید.

عبدالعلی زاده ابراز کرد: وجود چند کاندیدا باعث شکست سخت اصلاحات در انتخابات ۸۴ شد. در آن هشت سال کذایی، دولت احمدی نژاد، تخم دروغگویی را در کشور کاشت.

وی به عنوان رئیس جمهور دروغ را در کشور نهادینه کرد، تلاش دولت های قبل احمدی نژاد، این بود که آمریکا و اروپا علیه ایران متحد نشوند ولی حرف از هولوکاست توسط احمدی نژاد باعث شد اروپا و آمریکا با هم علیه ایران متحد شوند، این کار از نادانی و یا اشتباه عامدانه احمدی نژاد رخ داد که کشور را به ورطه سقوط پیش برد. ۸ سال دولت احمدی نژاد، دروغ در ایران نهادینه و فساد مالی در کشور پایه ریزی شد. 

به گفته وی، در دولت وی سه هزار میلیارد تومان اختلاس شد عددی که بسیار رقم بزرگی است، سوغات احمدی نژاد، نهادینه شون فساد در کشور بود، در دولت اصلاحات، کوچکترین فساد مالی یا فساد اخلاقی نبود اما آنانی که مدعی  بودند دولت احمدی نژاد پاکدست ترین دولت است باید استغفار کنند زیرا دولت خاتمی پاکدست ترین دولت بود.

وزیر مسکن دولت اصلاحات اظهار کرد: سال ۸۸ سالی خاص بود، بعد از آن انتخابات، احمدی نژاد چهره واقعی خود را با مخالفت با رهبری نمایش گذاشت. همه روسای‌ جمهور، معاون اول و وزرای خود را با رهبری هماهنگ کردند ولی احمدی نژاد معاون اول خود را بدون هماهنگی، مشایی را انتخاب کرد، حتی نامه رهبری را نیز بی جواب گذاشت تا اینکه رهبری خود آن نامه را علنی کردند، مدارای رهبری در طول چهار سال باعث شد دوران احمدی نژاد  به اتمام برسد وگرنه ایشان اصلا قرار بر طبعیت نداشتند.

عبدالعلی زاده گفت: رای ۹۲ نتیجه همکاری آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی بود که نه تنها نشان داد اصلاحات زنده است بلکه باعث شد دولت اعتدال و خردورزی روی کار آید.

وی عنوان کرد: احمدی نژاد به دستور اربابانش ایران را به چاه انداخت و کسی انتظار نداشت ایران از آن قطعنامه ها خارج شود. هر کشوری ذیل قطعنامه های فصل ۷ منشور سازمان ملل قرار گرفته بود، نتیجه آن یا جنگ بود جنگ و یا تغییر حکومت اما دولت روحانی توانست با عملکردش با دیپلماسی و برجام کشور را به ساحل آرامش برساند.

وی افزود: متاسفانه صداسیمای میلی نگذاشت مردم شیرینی برجام را حس کنند. برجام برای اولین بار در طول تاریخ ایران "برد برد" بود. قدرت دیپلماسی و قدرت مذاکره برای دو طرف "برد برد" بود.

به گفته این فعال سیاسی با سابقه، حالا که با تلاش های دولت تدبیر و امید ایران از چاه درآمده و می خواهد حرکت کند، برخی پهلوانانه آمده اند برای ابراز وجود. ایران در قفل و زنجیر اکنون با دنیا مراوده دارد.

عبدالعلی زاده درباره یارانه ها گفت: این نوع پرداخت یارانه، یکی از خیانت های احمدی نژاد بود، خیانتی که ملت را گدای دست دولت کرد، یارانه ها تنها باید به قشر مستضعف جامعه پرداخت می شد.

وی عنوان کرد: بحث روحانی، قالیباف یا رییسی نیست بحث اینست که حالا که کشور از چاه درآمده و براه افتاده آیا می خواهیم دوباره به چاه برگردیم یا کشور با اعتدال حرکت کند. این بار اگر به چاه بیافتیم دیگر نخواهیم توانست از آن خارج شویم.

به گفته عبدالعلی زاده، آینده کشور با خردورزی و حقوق شهروندی بهتر است یا سرکوب و فروش کشور.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا