Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4447 ۱۳۹۶/۰۲/۲۲   

کاندیداها از ایجاد اختلاف قومی و مذهبی اجتناب کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه کاندیداها باید از ایجاد اختلاف قومی و مذهبی اجتناب بکنند، گفت: ایران اسلامی رنگین‌کمان اقوام و مذاهب مختلف است و هرکس که درصدد ایجاد اختلاف بین این اقوام و مذاهب باشد، نشان می‌دهد که وی برخلاف فرمایش رهبری عمل کرده است و باید از وی دوری جست.
به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه آنان که اختلاف ایجاد کرده پیرو شیطان هستند، افزود: در ایران، قانون حاکم است و در آخر انتخابات هم این قانون تکلیف همه را مشخص می‌کند و کسانی که رأی نمی‌آورند موظف هستند که نتیجه را پذیرفته و به رقیب خود تبریک گفته و رقیب را در ادامه برای آبادانی و پیشرفت کشور یاری دهند.
وی با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد فتنه در تلاش برای برهم زدن امنیت و آسایش کشور است، ادامه داد: چرا کاندیداهایی که ادعای پیروی از ولایت‌فقیه را دارند در عمل برخلاف فرمایشات رهبری که فتنه ۸۸ را خط قرمز نظام خواندند، در ستادها و تبلیغات خود به صراحت اسم سران فتنه را به زبان می‌آوردند و این کار آنان درواقع سرپیچی از سخنان رهبری است.
قریشی خاطرنشان کرد: بر همه کاندیداها، طرفداران آنها و مسئولان اجرایی واجب است که به فرمایشات رهبری عمل کنند و اگر به فرمایشات ایشان عمل نشود کشور دچار آشوب و فتنه شده و امنیت و اقتدار کشور به خطر می‌افتد.
امام‌جمعه ارومیه با انتقاد از برگزاری جشن‌های غیرمعمول همراه با موسیقی‌های مبتذل در ستادهای نامزدها، تصریح کرد: ستادها باید مکانی برای مطرح کردن برنامه‌ها و اهداف نظام باشد و کسانی که حرفی برای گفتن ندارند به برگزاری چنین جشن‌هایی برای جذب مردم متوسل شده تا وقت مردم را پر کنند و با این کار ضعف خود را بپوشانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی برگزاری انتخابات در ایران را یکی از افتخارات نظام دانست و عنوان کرد: انتخابات محلی برای قدرت‌نمایی نظام و نشان‌دهنده احترام به رأی مردم و مردم‌سالاری دینی است که به همه افراد با سلایق و علایق گوناگون اجازه می‌دهد آزادانه در انتخابات شرکت کنند و عملکرد دولت را به نقد بکشند و برنامه‌های خود را بیان کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری انتخابات نشان دهنده اقتدار نظام است و ما باید با شرکت در انتخابات این اقتدار را زیاد کنیم زیرا حضور مردم به اقتدار کشور افزوده و همانگونه که رهبری گفتند حضور مردم سایه جنگ را از سر مردم برداشت، حضور مردم امنیت و عزت کشور را تضمین می‌کند.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود ضمن تبریک و تهنیت سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: مقوله مهدویت قابل انگار نیست و فرق مختلف اسلامی در موضوع مهدویت اتفاق نظر دارند.
وی ادامه داد: بر همگان وظیفه است هرروز با امام زمان (عج) تجدید بیعت کرده ونیز منویات ولی‌عصر پیروی و زمینه ظهور و جاری شدن عدالت را در جامعه فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به احادیث مشترک بین اهل تسنن و شیعیان در ارتباط با مسئله مهدویت، گفت: اعتقاد به منجی و منجی گری در تمام ادیان و مذاهب مختلف وجود دارد و در اسلام نیز بین شیعیان و اهل تسنن اعتقاد به مسئله مهدویت و قیام امام زمان (عج) اتفاق نظر وجود دارد.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه همه مسلمانان هر روز باید با امام زمان (ع) تجدید بیعت بکنند، ادامه داد: وعده خدا در قرآن کریم مبنی بر اینکه زمین را بندگان صالح خدا به ارث خواهند برد، تنها با ظهور و قیام امام زمان (ع) محقق می‌شود و در راه تحقق این مسئله ما باید روحیه مبارزه، شهادت‌طلبی و فداکاری در راه پیاده شدن احکام الهی را در خود تقویت کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا