اخبار
کد خبر : 444 ۱۳۹۴/۰۵/۲۸   

گام های استواری در دولت تدبیر و امید برداشته شده است

*کشورمان به یک ثبات نسبی در حوزه اقتصادی دست یافته است

وزیر کشور گفت: گام های بلند و استواری در دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برداشته شده است.

به گزارش نای قلم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در همايش "پيشگيري از اعتياد و اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر" که عصر امروز در سالن اجتماعات امام علی(ع) نیروی انتظامی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: انسجام و وحدت موجود در داخل کشور نشانه موفقیت دولت در سیاست داخلی است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشورمان به یک ثبات نسبی در حوزه اقتصادی دست یافته است، افزود: علاوه بر این امروز شاهد انسجام، وحدت داخلی و یکپارچگی و اتحاد کامل در کشور هستیم و همه مردم با امید و انگیزه برای برداشتن گام های بلند برای کشور تلاش می کنند.

به گفته رحمانی فضلی احزاب و گروه های سیاسی موجود در کشور نیز با نشاط سیاسی و با هدف افزایش آگاهی و ارتقای مشارکت اجتماعی و سیاسی در کشور فعالیت می کنند و از طرفی دیگر نیز شاهد رشد چشمگیر فعالیت های سازمان های مردم نهاد در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی هستیم همچنین سازمان های مردم نهاد نیز فعالیت های چشمگیری دارند که همه اینها نشان از موفقیت در کشور است.

* جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به موفقیت دولت در سیاست خارجی نیز اشاره و تصریح کرد: قبل از این دولت، شرایط سیاسی و اجتماعی به گونه ای توسط دشمنان برنامه ریزی شده بود که دشمن با انجام تحریم و تهدید، افزایش جنگ روانی و نارضایتی اجتماعی سعی داشت اینگونه القاء کند که گویی در خرداد 92، یک تنش اجتماعی بزرگ شکل و از طریق آن ضربه اساسی به انقلاب وارد خواهد شد.

وی افزود: اما به لطف خداوند، این مردم با شعور و با بصیرت و علاقمند به نظام و رهبری، به گونه ای پای صندوق های رای حاضر شدند که همین حضور پرشور در انتخابات، منجر به تقویت قدرت ملی و ناکامی و شکست توطئه های دشمنان شد و مسیر انتخاب به شکلی رقم خورد که بلافاصله دشمنان عزم و اراده شان را بر این گذاشتند که با جمهوری اسلامی ایران مجددا باب تعامل و مذاکره را باز کنند.

وزیر کشور در ادامه گفت: همین روحیه مقاومت و ایستادگی باعث شد که مذاکرات هسته ای بعد از نزدیک به دو سال، منجر به پیروزی ملت و اثبات حقانیت این مردم شود و در فضای بین الملل شرایطی ایجاد  شد که همه کشورها بجز اسرائیل و چند کشور منطقه ای که منافعشان را در خطر می دیدند، هم جمهوری اسلامی را تحسین کردند و هم خواستار تعامل و ارتباط بیشتر با کشور شدند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: با گشایش فضای سیاست خارجی گام های بلندی در راستای رونق اقتصادی در کشور برداشته می شود.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که شرکت ها و کمپانی های بزرگ سرمایه گذاری به دنبال رابطه تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با ایران هستند و این نشانگر این است که کشور ما به لحاظ امنیت در منطقه، در بهترین شرایط است.

رحمانی فضلی گفت: امروز تمام شرکت ها و دولت ها به دنبال برقراری رابطه تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری با کشورمان هستند چراکه جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود.

وی به وجود تنوع قومی و فرهنگی در کشور هم اشاره و خاطرنشان کرد: اقوام و اقلیت های موجود در کشور نیز با وجود تنوع قومی و فرهنگی، به صورت ید واحده و در محور اسلام و ایرانیت کار و فعالیت می کنند.

 

وی به موضوع انتخابات آینده در کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مانور قدرت سیاسی در کشور است که با اتحاد و انسجام و وحدت با قدرت اجرا می شود.

* سیاست اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را در کشور دنبال می کنیم

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود به بحث مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: موثرترین راهکار مبارزه با مواد مخدر مبتنی بر اراده، مشارکت و همراهی مردم است و ما در همین راستا سیاست اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را در کشور دنبال می کنیم و با این روش سعی داریم، الگوی جدیدی را به دنیا ارائه دهیم.

وی بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری نیز تاکید کرد و افزود: پیشگیری مهمترین مرحله در مبارزه با مواد مخدر است و مهمترین وظیفه ما باید این باشد که تلاش کنیم در جامعه کسی مبتلا به اعتیاد نشود؛ برای تحقق این هدف همه اقشار مختلف در حوزه های مسئولیتی خودشان باید انجام وظیفه کنند.

وزیر کشور به اقدامات انجام گرفته در راستای درمان مبتلایان به اعتیاد هم اشاره کرد و گفت: امروز بیش از 90 درصد درمان، بوسیله مردم و سمن ها انجام می گیرد و این امر بسیار مطلوب است.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به تلاش کشور برای مقابله با مواد مخدر گفت: کشور ما امروز در راس کشورهای مقابله کننده با مواد مخدر در دنیا قرار دارد و در این راه هم شهدای زیادی را تقدیم کرده است چرا که ما به موضوع مقابله با مواد مخدر، از منظر اعتقادی، دینی و انسانی نگاه می کنیم و معتقدیم که هر انسانی در هر کجای جهان انسان است و کرامت و سلامت او برای ما اهمیت دارد.

وی در ادامه، توجه هر چه بیشتر به استان آذربایجان غربی به عنوان استان خروجی مسیر قاچاق مواد مخدر را جزو اولویت های ستاد مبازره با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: با افزایش حساسیت ها و تدابیر انجام گرفته در سال جاری در استان های حساسی مثل آذربایجان غربی، شاهد افزایش کشفیات انواع مواد مخدر در کشور بوده ایم.

وزیر کشور افزود: بی‌شک راه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد تنها باید مبتنی بر اراده و مشارکت مردم باشد چون در غیر این صورت هیچ روشی پاسخگوی این مبارزه نیست.

وی تاکید کرد: باید صیانت و حمایت فرهنگی، اجتماعی، روانی و شغلی را از مبتلایان به اعتیاد به عنوان بیمار و به ویژه بهبودیافتگان افزایش دهیم و با مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان زمینه را برای بازگشت آنها به آغوش خانواده و جامعه فراهم کنیم.

* جمهوری اسلامی ایران در راس کشورهای مقابله کننده با مواد مخدر قرار دارد

رحمانی فضلی اضافه کرد: در شرایط حاضر تنها 2 درصد مردم کشورمان درگیر مواد مخدر بوده و 98 درصد مردم سالم هستند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سال گذشته 570 تن مواد مخدر در کشور کشف شد، گفت: امسال میزان کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: متاسفانه 60 درصد معتادان شاغل و 52 درصد آنان متاهلان هستند و در این زمینه متاسفانه اعتیاد در میان افراد باسواد در حال گسترش است بنابراین صیانت و حمایت روانی اجتماعی و شغلی را باید گسترش داده و مراکز اعتیاد را مجهز به کارشناس کنیم.

وزیر کشور بیان کرد: هم‌اکنون متاسفانه بیش از 45 درصد زندانیان به صورت مستقیم و 20 درصد آنها به صورت غیرمستقیم به سبب مواد مخدر در زندان به سر می‌برند و در این رابطه درصددیم که آذربایجان‌غربی را الگوی مناسب در زمینه مبارزه با مواد مخدر قرار دهیم.

به گفته رحمانی فضلی امروز جمهوری اسلامی ایران در راس کشورهای مقابله کننده با مواد مخدر قرار داشته و کشورمان بیشترین هزینه انسانی و کشفیات مواد افیونی را به خود اختصاص داده است چون این موضوع از سوی ایران اسلامی با نگرش "انسانی" و "اعتقادی" صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا