اخبار
کد خبر : 443 ۱۳۹۴/۰۵/۲۸   

راهبرد اساسی برای مبارزه با مواد مخدر "رویکرد اجتماعی" است

*راه اندازی کارگاه های تولیدی و آموزش اشتغال از اقدامات انجام گرفته در استان است 

استاندار آذربایجان غربی گفت: مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی راهبرد اساسی برای مقابله با این پدیده شوم است که در این زمینه در استان آذربایجان غربی برنامه ریزی هایی انجام شده و در دست اجرا هستند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت عصر امروز در همايش پيشگيري از اعتياد و اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: رويكرد اجتماعي كردن مبارزه با موادمخدر بسيار موثر است، به ويژه اینكه مردم نقش اساسي را در آن ايفا مي‌كنند لذا براي رسيدن به نقطه ‏مطلوب بايد اطلاع رساني دقيق و به موقع به جوانان و خانواده‌ها داده شود.‏

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های در مسیر ترانزیت مواد مخدر در کشور است، افزود: با ‏فرهنگ سازي و اطلاع‌رساني باید عزم ملي را در راستاي مبارزه با انواع مواد مخدر جزم كنيم از این رو همه آحاد جامعه از جمله رسانه ها، هنرمندان، مراجع مهم فکری، ورزشکاران، اصناف، سازمان های مردم نهاد، مدیران، مسئولان و تمام اقشار مختلف مردم باید در کنار یکدیگر در امر مبازره با مواد مخدر بکوشند چرا که ریشه کن کردن این پدیده خانمان سوز نیازمند یک همت و اراده همگانی است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهمی که از بدو ورود دکتر رحمانی فضلی به وزارت کشور مورد تاکید جدی قرار گرفته، بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که با تدابیر ایشان و ستاد مبازره با مواد مخدر، این امر بصورت جدی در آذربایجان غربی نیز دنبال می شود و در همین راستا تاکنون همایش ها و جلسات زیادی با سازمان های مردم نهاد و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شده است.

به گفته سعادت ترویج آموزش، آگاهی بخشی عمومی و استفاده از سرمایه های اجتماعی و فکری در راستای پیشگیری از اعتیاد از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه توانمندسازي و ايجاد اشتغال مهمترين دغدغه معتادان بهبود يافته در جامعه است، خاطرنشان کرد: در این راستا راه اندازی کارگاه های تولیدی و آموزش اشتغال از دیگر اقدامات انجام گرفته در استان است که امیدواریم با حمایت ستاد مبازره با مواد مخدر کشور بتوانیم به توسعه و تجهیز هر چه بیشتر این کارگاه ها در استان و همچنین اشتغال زایی بهبودیافتگان از دام اعتیاد کمک کنیم.

وی همچنین گفت: در تلاش هستیم که در راستای آموزش و ارائه مهارت های شغلی به بهبودیافتگان، یک مرکز آموزشی و مهارت آموزی در میاندوآب به عنوان مرکز آموزشی جنوب استان راه اندازی کنیم.

سعادت در عین حال اظهار امیدواری کرد بتوانیم با استفاده از شرایط به وجود آمده در کشور پس از رفع تحریم ها زمینه تولید، رونق و اشتغال را در کشور فراهم و از بروز بیکاری به عنوان یکی از عوامل مهم آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا