Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4427 ۱۳۹۶/۰۲/۱۶   

ضرورت توجه داشتن به ابعاد معنوی در فعالیت‌های فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: توجه داشتن به ابعاد معنوی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری ضروری است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جلسه اتاق فکر جشنواره شعر رضوی و کنگره ادبی عقیله العرب آذربایجان غربی، اظهار داشت: آنچه ما برای برگزاری بهتر این جشنواره نیاز داریم دمیدن روح معنوی در برنامه است و باید این برنامه طوری برگزار شود که دل ها متوجه عشق اهل بیت شوند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی خود را وامدار ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) می‌دانند، بنابراین فعالیت‌هایی که زینت‌بخش آنها نام امام معصوم (ع) است موفق‌تر از هر برنامه دیگری باید برگزار شود.

قریشی بر اهمیت برگزاری برنامه‌ها، همایش‌ها و محافل مختلف با این رویکرد و مضمون تاکید کرد و گفت: چنین نشست‌ها و جشنواره‌هایی باید به قدری غنی و با کیفیت برگزار شوند که اقشار مختلف مردم برای الگو قرار دادن اهل بیت (ع) اهتمام ورزند.

امام جمعه ارومیه در ادامه بر تداوم برگزاری جشنواره شعر رضوی و برگزاری کنگره عقیله العربی حضرت زینب تاکید و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت طلاب و اساتید دانشگاه در اتاق فکر جشنواره شعر رضوی و کنگره شعر عقیله العرب حضرت زینب ضروری است.

وی با بیان اینکه هر کاری که برای اهل بیت (ع) انجام گیرد از برکت خاصی برخوردار است، ادامه داد: بهتر است از پتانسیل اساتید متخصص در این حوزه، طلاب محصل در حوزه های علمیه قم و نمایندگان طلاب استان در قم برای بهره مندی از توانمندی آنها در برگزاری هرچه بهتر کنگره و جشنواره استفاده کرد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: سطح جشنواره باید طوری برگزار شود که واقعا در سطح بین المللی باشد تا در برابر میهمانان خارجی رسالت و اهمیت این کار فرهنگی به شکل شایسته نشان داده شود.

در پایان این مراسم از پوستر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری و کنگره ادبی سراسری عقیله العرب رونمایی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا