اخبار
کد خبر : 4426 ۱۳۹۶/۰۲/۱۶   

هزینه درمان در طرح تحول نظام سلامت کاهش یافته است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هزینه درمان با اجرای طرح نظام سلامت کاهش یافته است.

به گزارش نای قلم، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در بازدید از طرح های درمانی و بهداشتی و فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه (س) با اشاره به رضایت مردم از ارائه خدمات پزشکی و درمانی در کشور، اظهار داشت: مردم به ویژه طبقات ضعیف رضایتمندی خوبی دارند و علاقمند به ادامه طرح تحول سلامت در کشور هستند.

وی افزود: اقدامات زیادی برای طرح تحول سلامت انجام شده و البته اشکالات زیادی هم وجود دارد که باید با همدلی و وحدت برطرف شود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: طرح تحول سلامت آرزوی دیرینه مردم بوده که با همکاری مجلس شورای اسلامی و همراهی ملت در دولت یازدهم اجرایی شد و حلقه های دیگر زنجیره این طرح در دولت بعد ادامه می یابد.

وی با اشاره به تأثیرات اجرای طرح تحول نظام سلامت بین اقشار مختلف مردم گفت: اقشار ضعیف و کم درآمد می‌خواهند طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان با قدرت بیشتری اجرا شود بنابراین دولت یازدهم در تلاش است کاستی‌ها و نقایص این طرح را به سرعت رفع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال باید دستاوردهای نظام سلامت را حفظ و معایب و ایرادات احتمالی را رفع کنیم، گفت: طرح جامع نظام سلامت حرکتی بزرگ در حوزه سلامت کشور بود.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت، خدمتی صادقانه از سوی دولت در حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌رود که رضایت اقشار مختلف مردم و جامعه پزشکی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به سه رویکرد طرح نظام سلامت، اظهار داشت: حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی از اهداف طرح نظام سلامت است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: طرح های درمانی و بهداشتی میاندوآب تا شش ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: حداقل 70 تخت بیمارستانی به بیمارستان فاطمه (س) میاندوآب افزوده می شود و بخش هایی از جمله ام.آر.آی در آن ایجاد می شود. 
به گفته وزیر بهداشت ساخت کلینیک تشخیص بیماران سرطانی از دیگر طرح های شهرستان میاندوآب است که اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب نیز گفت: امسال فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا(س) میاندوآب به بهره برداری می رسد و اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سهراب حیدری افزود: این طرح باید در سال 84 به بهره داری می رسید اما 10 سال در روند عملیات عمرانی آن وقفه ایجاد شد و با پی گیری های صورت گرفته در سال 94 عملیات آن دوباره از سرگرفته شد.
وی ادامه داد: با توجه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب ادامه عملیات بیمارستان دوباره از محل منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شد.
حیدری با بیان اینکه این طرح جزو طرح های ملی است گفت: اعتبار لازم برای ساخت و تکمیل این طرح باید از طریق منابع ملی تخصیص می یافت ولی با شرایط پیش آمده 70 میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافت. 
وی افزود: به علت اینکه در گذشته در مراحل ساخت بیمارستان نظارت خوبی نشده و طرح مورد نظر با نیازهای امروزی تناسب نداشت، تغییراتی در طرح آن لحاظ شد و مساحت آن از هفت هزار مترمربع به 10 هزار مترمربع افزایش یافت.
حیدری گفت: علاوه بر تجهیزات تنها برای عملیات عمرانی این طرح 135 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
وی بیان کرد: شهرستان میاندوآب دارای 2 بیمارستان و هر کدام دارای 150 تخت است و با افتتاح فاز دوم بیمارستان فاطمه (س) تعداد تخت های بیمارستانی در این شهرستان به حدود 400 تخت افزایش می باید.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب همچنین بیان کرد: طرح بهداشتی کلینیک تخصصی هم در زمینی به مساحت یک هزار و 800 مترمربع و با برآورد اعتبار 40 میلیارد ریال در محوطه بیمارستان فاطمه(س) اجرا و امسال به بهره برداری خواهد رسید.
حیدری اضافه کرد: با بهره برداری از این کلینیک، پزشکان تمام تخصص های رشته پزشکی در دو نوبت صبح و عصر به بیماران خدمات ارائه خواهند داد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، معاون امور عمرانی استانداری، فرماندار و نماینده مردم شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی از طرح فاز دوم بیمارستان فاطمه (س) و کلینیک تخصصی و تشخیص بیماران سرطانی در این شهرستان بازدید کرد.
بازدید از بخش های درمانی بیمارستان فاطمه (س) و نحوه ارائه خدمات به بیماران از دیگر برنامه کاری سفر یک ساعته وزیر بهداشت به میاندوآب بود.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا