اخبار
کد خبر : 4420 ۱۳۹۶/۰۲/۱۶   

شعارهای معیشتی شأن مردم را پایین می‌آورد

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شعارهای معیشتی برخی از کاندیداها، گفت: شعارهای معیشتی شأن مردم را پایین می‌آورد.

به گزارش نای قلم، عبدالکریم حسین‌زاده در گفت و گویی با بیان اینکه بحث یارانه‌ها برای کاندیداهای اصولگرا به مسابقه و مزایده تبدیل شده، ادامه مزایده یارانه‌ها را مصداق بی‌حرمتی منزلت اجتماعی جامعه ایرانی دانست و اظهار داشت: «نه» قاطع مردم به این شعارها پایانی خواهد بود بر این رویکرد نادرست به ملت باعزت ایران!

نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به برنامه‌های ستادهای مختلف در بحث حقوق اقلیت‌ها و اقوام و مذاهب مختلف اعلام کرد: به هرحال مردم ما تحلیلگر و ریزبین هستند و موضوعات را با دقت تمام مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با تشبیه وعده‌ها و شعارهای معیشتی قالیباف و رئیسی به مسابقه دو سرعت و مزایده اشتغال گفت: فضا به‌سمتی رفته که کاندیداها خود را در یک مسابقه دو صد متر سرعت می‌بینند و انگار کالایی به مزایده گذاشته شده و هر یک سعی می‌کنند قیمت و نرخ بالاتری برای خرید آن پیشنهاد دهند و هرکس سعی می‌کند نرخی بالاتر برای یارانه‌ها و اشتغال مطرح کند.

حسین‌زاده با انتقاد از شعارهای معیشتی برخی از کاندیداها اعلام کرد: این شعارها جز اینکه شأن مردم را پایین بیاورند، تاثیری ندارد و این درحالی است که در کشورهای توسعه‌یافته برای پرداخت یارانه رفراندوم برگزار می‌کنند و بعضا تا حدود ۸۰% با دریافت یارانه مخالفت می‌کنند.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در ادامه سخنان خود گفت: اگر از ظرفیت بزرگ دانشگاه‌ها برای گفتمان‌سازی و افزیش مشارکت اجتماعی استفاده نشود به جامعه ظلم می‌شود.

حسین‌زاده گفت: محیط‌های دانشگاهی از مهمترین و تاثیرگذارترین مراکز ایجاد شور اجتماعی و انتخاباتی هستند که باید از این ظرفیت برای افزایش مشارکت اجتماعی استفاده بیشتری شود. اگر از این ظرفیت بزرگ برای گفتمان‌سازی و افزیش مشارکت اجتماعی استفاده نشود به جامعه ظلم می‌شود.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس در پیشنهادی خواستار تسری یافتن دامنه برگزاری مناظره نامزدها به دانشگاه‌ها با حضور شش نامزد انتخابات شد و افزود: علاوه بر نامزدها، اساتید رشته‌های مختلف و نمایندگان نامزدهای انتخابات باید با استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی زمینه افزایش مشارکت اجتماعی و گفتمان‌سازی مفاهیم اخلاقی و انسانی را ایجاد کنند.

وی افزود: بسیار ضروری است که دامنه مناظره‌ها دامنه بازتری شود. رویکرد صدا و سیما در دادن زمان بسیار محدود و تستی مناظره‌ها  باید تغییر کرده و وقت مناسبی برای پاسخ به سوالات تشریحی و تبیین برنامه‌های قابل اجرای نامزدها اختصاص یابد و  البته  چه خوب است که سازمان صدا و سیما در قالب نظرسنجی از مردم ایرادات و اشکالات مناظره‌های اول و دوم را با هم‌فکری آنان رفع کند و انتظارات بدنه اجتماعی را در مناظره سوم عینیت ببخشد

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس اعتراضات سه نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روند برگزاری مناظره اول را در اختصاص  وقت بیشتر  در مناظره دوم تاثیرگذار دانست.

حسین‌زاده همچنین در پیشنهاد دیگری گفت: می‌توان جایگاه مناسبی برای حضور مردم در مناظرات زنده تلویزیونی در استادیو پیش‌بینی کرد و حتی بخش پرسش سوال از نامزدها را به آنان سپرد. انجام این پیشنهاد موجب ایجاد شور انتخاباتی بیشتر در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا