اخبار
کد خبر : 4419 ۱۳۹۶/۰۲/۱۶   

افزایش 350 درصدی طرح های تحقیقاتی حوزه سلامت در مورد دریاچه ارومیه

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در سال ۹۱ هیچ مرکز تحقیقاتی در منطقه و در مورد دریاچه نداشتیم و شروع کار از سال ۹۲ با ۱۶۰ پروژه تحقیقاتی صورت گرفت.

به گزارش نای قلم، ایرج محبی امروز در آئین افتتاح مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه که با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت، افزود: امروز ۵۲۰ طرح تحقیقاتی با رشد ۳۵۰ درصدی نسبت به سال 92 در حال انجام است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: تاکید ریاست دانشگاه بر روی کار در مورد بررسی بیماری ها و اثرات احتمالی خشکی دریاچه طی 3 سال گذشته است  و بنا داریم بررسی های لازم را بر روی 15 هزار نفر طی 15 سال  به سرانجام برسانیم.

وی اضافه کرد: همچنین تحقیقات بر روی آلاینده هایی که در محیط و به عنوان یکی از عوامل افزایش بیماری های سرطان هستند در حال انجام است.

محبی گفت: هم اکنون آزمایش های بر روی نزدیک به 730 صورت گرفته است و مجموع زمان آزمایش بر روی هر نفر حدود 2.5 ساعت است و تلاش داریم با افزایش سرعت انجام آزمایش ها تعداد بیشتری را در این آزمایش صورت دهیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از اهداف این مرکز تحقیق بر روی مسائلی است که گفته می شود با خشکی دریاچه بر روی سلامت مردم منطقه دارد.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم برای بهبود وضعیت و کارها، بنیاد دریاچه ارومیه نیز شکل گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا