اخبار
کد خبر : 4412 ۱۳۹۶/۰۲/۱۵   

برنامه امسال؛ انتقال پرونده مالیاتی شرکت‌های ثبت شده در سایر استان‌ها/ 93.2 درصدی درآمدها تحقق یافت

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی میزان وصولی درآمدهای اداره‌کل امور مالیاتی را در سال 1395 با تحقق 93.2 درصدی، بالغ بر 7,091 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در نخستین جلسه کارشناسی ستاد تجهیز درآمد استان اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی با سهم 85.4 درصدی از درآمدهای عمومی استانی در مقایسه با سال قبل، 22.6 درصد رشد داشته و درآمد مالیات‌های مستقیم در سال 1395 با سهم 65.9 درصد برابر 4,671 میلیارد ریال و مالیات‌های غیرمستقیم با سهم 34.1 درصد برابر2,420  میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل به ترتیب از رشد 20.6 و 26.6
درصدی برخوردار است.
دبیر ستاد تجهیز درآمد استان، درصد تحقق درآمدهای گمرک در سال 1395 را علیرغم کاهش 7.3 درصدی نسبت به سال قبل، برابر با 120.2 درصد و مبلغ آن را معادل 136 میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون اداره‌کل امور مالیاتی استان نیز با اشاره به بند 17 سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مبنی بر اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی، اجرای طرح جامع مالیاتی و قانون مالیات بر ارزش افزوده را دو وظیفه سازمان امور مالیاتی در این خصوص اعلام و به وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی اشاره و به تبیین اهمیت درآمدهای مالیاتی در اقتصاد کشور پرداخت.

وی با تشریح وضعیت وصولی درآمدهای مالیاتی استان در سال 95، به ضرورت شناسایی منابع جدید مالیاتی در افزایش وصول درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و افزود: 16 هزار پرونده جدید مالیاتی توسط اداره‌کل مالیاتی استان در سال قبل شناسایی شده است.

 نقی‌زاده یکی از برنامه‌های اداره‌کل امور مالیاتی استان در سال جاری را انتقال پرونده مالیاتی شرکت‌های ثبت شده در سایر استان‌ها که محل اصلی فعالیت آنها در استان آذربایجان‌ غربی است، اعلام کرد.

در ادامه، اعضای حاضر در جلسه در راستای چگونگی رفع موانع وصول و ارتقای درآمدهای مالیاتی از جمله ارائه دلایل توجیه قانونی درخصوص انتقال پرونده مالیاتی شرکت‌های ثبت شده در سایر استان‌ها، شناسایی منابع جدید مالیاتی و اهمیت ارائه آمار درآمدهای مالیاتی مربوط به شهرستان‌ها به منظور اندیشیدن تدابیر لازم برای وصول مالیات بیشتر در شهرستان ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا