اخبار
کد خبر : 4406 ۱۳۹۶/۰۲/۱۴   

مشارکت در انتخابات؛ موثرترین راه تحقق خواسته های اصلاح طلبان

یک فعال سیاسی گفت: مشارکت فعال در انتخابات مهم ترین و موثرترین راه تحقق خواسته های قشر اصلاح طلب جامعه است و رویگردانی از انتخابات سبب تکرار تلخ تاریخ در این کشور می شود.

به گزارش نای قلم، عبدالله مومنی در مراسم آغاز به کار ستاد جوانان مرکزی دکتر روحانی در ارومیه، با تاکید بر ضرورت حضور مردم در پای صندوق های رای، اظهار کرد: در سال 1376 شاهد حضور چشمگیر مردم در انتخابات و پیروزی دولت اصلاحات بودیم و برعکس آن نیز در سال 1384 رخ داد.

وی افزود: گفتمان اصلاحی که در دهه 70 شکل گرفت امروز با هزینه های بسیار در کشور جا افتاده و حتی مخالفان آن روز ما نیز حالا از همان ادبیات ما بهره های زیادی می برند.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: انتخابات مهم ترین و موثرترین راه تحقق خواسته های قشر اصلاح طلب جامعه است. در دوران دولت اصلاح طلب سید محمد خاتمی رنکینگ های اقتصادی و اجتماعی و شاخص های رفاهی و کسب و کار و همچنین میزان آزادی مطبوعات و رشد نهادهای مدنی رشد چشم گیر داشت. اما در هشت سال بعد سیر قهقهرایی و انحطاط طی شد تا جایی که موجهای اعتراض به ریس آن دولت اکنون به نزدیک ترین حامیان و نیروهای تندرو نیز کشیده شد. بنابراین منافع دوره اول حاصل حماسه ۲ خرداد است و مضرات دوره دوم هم حاصل رویگردانی و غفلت از انتخابات در سال ۸۴ که این نشان دهنده اهمیت انتخابات است.

وی اضافه کرد: اگر دانشجویان به صحنه بیایند هرگز شاهد دولت های تندرویی مانند احمدی نژاد نخواهیم بود. دولتی که نه تنها منافع ملی را تامین نکرد بلکه علیه آنها اقدام کرد و حالا باز نگران قدرت گرفتن آن جریان در لباس جدید هستیم. 
مومنی گفت: همه باید تمام تلاش خود را برای آگاهی بخشی در جامعه بکنیم تا اجازه ندهیم با وعده های پوپولیستی کسی فریب بخورند.
وی افزود: رقبای دکتر روحانی یا تاکنون در هیچ انتخاباتی، خود را در معرض رای مستقیم مردم نگذاشته اند و همواره در مناصب انتصابی مشغول بوده اند و یا بازنده‌های همیشگی در انتخابات بوده اند که این مساله امید ما را به پیروزی قاطع تقویت می‌کند.
این فعال اصلاح طلب اضافه کرد: رقبا و مخالفان دکتر روحانی به منافع ملی نمی اندیشند بلکه خواهان رسیدن به منافع شخصی هستند بطوری که عملکرد آنها بخوبی این مورد را تایید می کند.
مومنی گفت: باید با رای دادن به دکتر روحانی، زمینه ای فراهم کنیم که ایشان بتوانند با استفاده از ظرفیت های قانون اساسی، برای رفع حصر تلاش کنند.
وی افزود: در دولت آینده با توجه به ترکیب و ظرفیت مجلس کنونی امید داریم شاهد کابینه ای باشیم که نزدیک تر به رویکردهای اصلاحی باشد و به ویژه شاهد دانشگاهی با محیط آزادتر از امروز باشیم.
این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: وقتی از تغییرات ملموس در چهارساله گذشته سخن می گوییم خود من یکی از نمونه های آن هستم.  پس از هفت سال اخراج اجباری  و غير قانوني به آموزش و پرورش و شغل معلمی بازگشتم.
مومنی گفت: به روحانی رای میدهیم تا آیندگان به دیپلماسی  که منجر به برجام شد ببالند نه در زیر سایه شوم جنگ فرصت های پیشرفتشان هدر رود. ما اکنون هم نگران بازگشت به عقب هستیم و هم امیدوار به پیش رفتن؛
ما اکنون باید مسولیت تاریخی را در چارچوب منافع ملی به انجام رسانیم که این مسئولیت حمایت از کاندیدایی است که با نیروهای مدنی و تحول خواه جامعه رفتار مساعدتری داشته باشد.

طی هفته گذشته «اسماعیل علی میرزایی» به عنوان قائم مقام ستاد مرکزی دکتر روحانی در آذربایجان غربی، «سیروس صادقی» به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی، «بهروز نورمحمدی» به عنوان دبیر ستاد مرکزی و «محمد صادق محسن پور» به عنوان رئیس ستاد شهرستان ارومیه تعیین شدند.

«عباس خورشیدی» به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری ستاد مرکزی دکتر روحانی و «سید هادی بهادری» نیز به عنوان رئیس ستاد حامیان مردمی روحانی در آذربایجان غربی انتخاب شده است.

اعضای ستاد مرکزی روحانی در این استان را اعضای حزب کارگزاران و اتحاد ملت ایران اسلامی تشکیل می دهند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.

ستاد انتخابات کشور پس از اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان با صدور اطلاعیه ای اسامی 6 نامزد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، افرادی هستند که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا