اخبار
کد خبر : 4402 ۱۳۹۶/۰۲/۱۳   

اختصاص بیش از 56 میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اعتباری بالغ بر 56 میلیارد و 200 میلیون ریال امسال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان تخصیص یافته است.

به گزارش نای قلم، عبداله فتح اله زاده در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به یارانه‌دار بودن تسهیلات و لزوم توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی باید اهتمام ویژه‌ای در جذب صددرصد این تسهیلات تا پایان سال داشته باشیم .

وی از کشاورزان استان خواست برای بهره مندی از این تسهیلات اعتباری سال 96 جهت تکمیل پرونده و معرفی به بانک کشاورزی به مراکز خدمات و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از 56 میلیارد و 740 میلیون ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در سال 95، در حدود 93 درصد این اعتبار جذب شده است .

وی اضافه کرد: یکی از مولفه های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و راندمان محصولات تولیدی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه ها، افزایش درآمد بهره برداران نیز به دنبال خواهد داشت .

فتح اله زاده با تاکید بر ضرورت نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان، تصریح کرد: از محل این تسهیلات اعتباری در سال 95، تعداد 738 دستگاه تراکتور، 53 دستگاه کمباین، 759 دستگاه سایر ادوات کشاورزی و 2 مورد تجهیزات واحدهای تولیدی دام و طیور به ناوگان حمل و نقل کشاورزی استان اضافه شده است .

وی افزود: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سال 95 از 1.41 به 1.46اسب بخار در هر هکتار ارتقا یافته است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در حال حاضر 43 هزار و 372 دستگاه انواع تراکتور باغی و زراعی، 122 هزار و 160 دستگاه انواع ادوات دنباله بند و 860 دستگاه کمباین در سطح استان وجود دارد که به طور میانگین برای هر دستگاه تراکتور، 2.8 دهم انواع ادوات دنباله بند موجود است .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا