اخبار
کد خبر : 4398 ۱۳۹۶/۰۲/۱۲   

رهاورد طرح تحول سلامت؛ گسترش ارائه خدمات در مناطق محروم آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی از گسترش ارایه خدمات سلامت در مناطق محروم استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در جلسه بررسی روند احداث واحدهای ارائه خدمات بهداشتی استان با حضور هیات وزارتی، اظهار داشت: در راستای تکمیل زیرساخت های توسعه سلامت در استان 533 پروژه واحدهای ارائه خدمات بهداشتی اعم از مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت برای اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم ارجاع در حال احداث است.

وی افزود: با تلاش های انجام گرفته امروز شاهد ارتقای شاخص های حوزه سلامت استان هستیم که مسیر را برای توسعه استان هموار می کند.

آقازاده با اشاره به بهره برداری از 180 خانه بهداشت در سال گذشته گفت: ساخت و بهره برداری از این تعداد خانه بهداشت در عرض یکسال نشان از عزم جدی و حرکت جهادی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گسترش ارایه خدمات سلامت در مناطق محروم استان است.

وی افزود: تعاملات قابل توجهی بین دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان های دخیل در حوزه سلامت نشان از درایت استاندار و نیز رویکرد همکاری های بین بخشی سلامت محور مجموعه مدیریتی دانشگاه با سایر سازمان ها دارد.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز از تحول سلامت به عنوان انقلابی در سلامت نام برد و گفت: حرکت عظیمی در عرصه سلامت استان انجام گرفته که بی سابقه بوده است .

تقی کهوریان افزود: سه شاخص سلامت، آموزش و درآمد همواره مورد توجه مدیریت استان بوده و خوشبختانه امروز در حوزه سلامت اقدامات جهادی هوشمندانه انجام یافته و شاخص های مربوطه ارتقا یافته اند .

پور هاشمی، مشاور وزیر و دبیر ستاد مناطق کمتر توسعه یافته وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گفت: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، دانشگاه قدرتمندی با تعاملات بین بخشی مثال زدنی است و ب هوضوح مشخص است که کارها به صورت برنامه ای، با فکر و با دورنگری انجام می شود .

در ادامه معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به بخشی از اقدامات تحول سلامت در بخش بهداشت کشور گفت: در طی سه سال گذشته برای اجرای پزشک خانواده روستایی و تحول سلامت 9 هزار میلیارد تومان در حوزه بهداشت جذب و سرمایه گذاری شده است .

میرزایی افزود: 2 هزار و 103 میلیارد تومان برای احداث، تعمیر و تجهیز پروژه های بهداشتی هزینه شده که این میزان اعتبارات هزینه شده در حوزه بهداشت در کل کشور در طی سه سال گذشته بیش از صد سال اخیر بوده است .

ارائه گزارش عملکرد روند احداث 533 پروژه بخش بهداشت توسط دکتر انتظار مهدی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر بخش های این جلسه بود .

هیات اعزامی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برخی پروژه های حوزه بهداشت بازدید کردند .

به دنبال برگزاری جلسه بررسی روند احداث 533 واحد ارائه خدمات بهداشتی استان آذربایجان غربی، اعضای جلسه با حضور در تعدادی از پروژه های بخش بهداشت شهرستان ارومیه از جمله پروژه مرکز جامع خدمات سلامت البرز، مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت اسدی آذر، آزمایشگاه تخصصی بهداشت حرفه ای از نزدیک در جریان کار قرار گرفتند .

این جمع همچنین در مجتمع خدمات سلامت باروری مادر به عنوان یکی از مجهزترین واحدهای تک نفره زایمان طبیعی کشور نیز حضور یافته و از بخش های مختلف آن بازدید کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا