اخبار
کد خبر : 4393 ۱۳۹۶/۰۲/۱۲   

نوع بنزین مصرفی در سنوات گذشته؛ عامل افزایش سرطان

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: نوع بنزین مصرفی در سنوات گذشته عامل افزایش سرطان و آلودگی هوا بوده است.

به گزارش نای قلم، عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: تولید و توزیع بنزین‌ استاندارد موجب ارتقای شاخص‌های کیفی توسعه می‌شود.

وی در خصوص مصوبه اخیر دولت مبنی بر تعیین برنامه زمان‌بندی تولید، توزیع و عرضه بنزین مطابق آخرین ویرایش استاندارد ملی ایران، گفت: در کلانشهرها استفاده بسیار از خودروهای تک سرنشین و شخصی و افزایش مصرف سوخت در شرایطی که استفاده از حمل‌و نقل عمومی بسیار اندک است، معضلاتی چون افزایش آلودگی هوا را رقم زده است، خودروهای فرسوده نیز در این شرایط تاثیر بسیاری به جا گذاشته است.

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس، با اشاره به مصوبه اخیر دولت، تصریح کرد: استانداردسازی سوخت قطعا به استانداردسازی و ارتقا کیفیت زندگی مردم منجر خواهد شد، در واقع یکی از شاخص‌های اصلی در بسیاری از جوامع بین‌المللی مانند سازمان ملل جهت سنجش میزان توسعه‌یافتگی، موضوع سلامت جامعه است اما هم‌اکنون آلودگی هوا یکی از تهدیدات جدی توسعه کشور ما است.

حسین‌زاده ادامه داد: قطعا نوع بنزین مصرفی در سنوات گذشته یکی از عوامل افزایش بیماری سرطان و آلودگی هوا بوده، از این رو استانداردسازی بنزین مطابق استانداردهای ملی و تولید، توزیع و عرضه آن گام بزرگی برای بهبود شاخص‌های کیفی توسعه خواهد بود.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استانداردسازی سوخت مصرفی از شاخص‌های تاثیرگذار در کیفیت هوا و توسعه شهرهاست، زیرا آلاینده‌ها جزایر گرمایی در شهرها ایجاد کرده که سبب تراکم آلایندگی و مختل کردن زندگی های اجتماعی مردم می‌شود به خصوص در شرایطی که منشا اصلی آلودگی هوای خودروها و ماشین‌آلات هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ دولت در جلسه روز ( یکشنبه 10 اردیبهشت ماه) برنامه زمان‌بندی تولید، توزیع و عرضه بنزین را مطابق آخرین ویرایش استاندارد ملی ایران در نقاط مختلف کشور تعیین کرد. به موجب تصمیم هیئت وزیران، از ابتدای تیرماه سال جاری توزیع و عرضه بنزین مطابق استاندارد ملی ایران در ۱۵ شهر و در تمام جایگاه‌های درون شهری، از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۷ در ۶۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و در تمام جایگاه ­های درون شهری، از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۸ در ۸۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و تمام جایگاه های درون شهری و از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ در تمام شهرها و جایگاه‌های کشور خواهد بود.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا