اخبار
کد خبر : 4390 ۱۳۹۶/۰۲/۱۲   

دولت روحانی محصول عقلانیت جریان اصلاح‌طلبی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت روحانی، محصول عقلانیت جریان اصلاح‌طلبی است.

به گزارش نای قلم، علی تاجرنیا اظهار کرد: مردم ایران بدون شک مدیون آذربایجان هستند، پیروزی انقلاب اسلامی، جریان اصلاح‌طلبی و مشروطه‌خواهی نیز مدیون مردم آذربایجان‌ هستند.

 وی با تاکید بر این‌که امروز به این غیرت و شعور شما نیاز داریم، یادآور شد: ما به عقب باز نمی‌گردیم، تداوم دولت دکتر روحانی به مصلحت همه است. تاجرنیا اظهار کرد: ما باید علاوه‌ بر شور، با تکیه بر شعور انتخاباتی عملکرد دولت را بین مردم مطرح کنیم؛ یادمان نرود چهار سال پیش چگونه زندگی می‌کردیم، کشور درگیر دروغ و تزویر بود و چهره‌ای خشن از ایران به جهانیان نمایش داده می‌شد.

وی گفت: در دوره‌ی قبل، در حوزه‌ی سیاست خارجی به علت عدم اشرافیت بر مسائل، قطعنامه سازمان ملل را کاغذپاره خواندند و کشور را در پرتگاه سقوط قرار دادند. وی بیان کرد: به مردم افتخار می‌کنیم که با تدبیر و امید، مسیر صحیح را شناختند، باعث شدند که روند واپس‌گرایی در کشور قطع شود، از این‌رو تلاش‌ها باید در جهت استمرار این حرکت باشد.

 وی با اشاره به عملکرد دولت قبل، یادآور شد: در آن دوره، در دانشگاه‌ها دانشجویانی که از بهترین‌ها بودند، ستاره‌دار شده و از تحصیل محروم شدند، انجمن‌های دانشجویی و... تعطیل شد و دانشگاه را همانند مدارس و دانشجویان را همانند دانش‌آموزان "بله قربان‌گو" می‌خواستند.

 تاجرنیا خاطرنشان کرد: در دوره‌ی قبل حتی تریبونی به منتقدان دولت داده نمی‌شد، اما امروز در دولت روحیه استقلال‌خواهی و آزادی‌طلبی در دانشگاه‌ها در حال جوانه‌زدن است و با تداوم دولت، این مسیر غیرقابل برگشت خواهد بود.

وی با مقایسه‌ی عملکرد حوزه‌های فرهنگی و مطبوعات در دولت‌های دهم و یازدهم، اضافه کرد: ما چرا به عقب برنمی‌گردیم چون دولتی را نمی‌خواهیم که مطبوعات را تعطیل کرد، دولتی را می‌خواهیم که خانه احزاب تعطیل شده را احیاء کند، احزاب سیاسی را تشکیل دهد، ما طرفدار دولتی هستیم که حقوق شهروندی را در کشور، علی‌رغم مخالفت بدخواهان تثبیت می‌کند.

 تاجرنیا بیان کرد: باید واقعیت‌ها را بگوییم، عده‌ای چشم‌های‌شان را بر آنچه در هشت سال دولت قبل اتفاق افتاد، بستند و امروز عملکرد این دولت را نادیده می‌گیرند.

وی تاکید کرد: برداشته شدن سایه‌ی جنگ مرهون تلاش همه‌ی رزمندگان و نیروهای نظامی کشور است، اما یادمان هست که در دوره‌ی گذشته در چه شرایطی بودیم؛ رفتار صحیح و هنرمندانه‌ی کشور با حضور فرد شجاعی مثل "ظریف" شرایط را به گونه‌ای کرد که اکنون این‌جا راحت می‌نشینم. تاجرنیا خاطرنشان کرد: ما در شرایطی قرار داشتیم که نامه‌های دولت قبل پاسخ داده نمی‌شد؛ اما امروز دکتر ظریف با ثبات می‌نشیند و از حقوق کشور دفاع می‌کند؛ دولت روحانی با تدبیر و امید شرایط را به گونه‌ای جلو برد که افتخار می‌کنم بگویم "من ایرانی‌ام".

 تاجرنیا اظهار کرد: در ابتدای دولت نهم پول‌های زیادی خرج شد و بعدها نیز به عنوان یارانه در کشور تزریق شد که این امکانات به تبع عملکرد مناسب دولت هشتم بود؛ اکنون آنچه که دولت در بخشی از اقتصاد با آن درگیر است، در نتیجه‌ی مدیریت نادرست دولت‌های نهم و دهم بوده است. به گزارش ایسنا، وی گفت: ما هم شعور داریم و هم شور، می‌فهمیم که شرایط کشور در دولت قبل چگونه بود؛ از همان ابتدا بصیرت داشتیم و دولت دهم را می‌شناختیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا