اخبار
کد خبر : 4388 ۱۳۹۶/۰۲/۱۱   

اولویت امسال كاهش پنج درصدی نرخ شيوع موادمخدر و روانگردان ها در استان

فرمانده انتظامي و دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر آذربايجان غربي كاهش حداقل پنج درصد نرخ شيوع موادمخدر و روانگردان ها را جزو اولويت ها و برنامه هاي سال جاري عنوان كرد.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلاني در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر از كشف 20 هزار و 552 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی، امنیتی و گمرک در سال گذشته خبر داد و افزود: از این مقدار 12 هزار و 293 کیلوگرم با تلاش نیروهای انتظامی کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 94 درصد افزايش يافته است.

وی با اشاره به شيوع شناسي كه در سال 90 در سطح كشور انجام گرفته است، گفت: در سال 90 استان آذربايجان غربي جزو چهار استان اولويت دار از جهت آلودگي در بين استان هاي كشور بوده كه اين ميزان در شيوع شناسي اواخر سال 94 به ميزان قابل توجهي كاهش يافته كه نشان از توفيقات موفق استان در كنترل اعتياد است كه توسط دستگاه هاي عضو و مرتبط انجام گرفته است.

اصلانی با تاكيد بر عملكرد سال 1395 دبير خانه شوراي هماهنگي، برنامه ريزي جهت انسداد مرزها و گمركات استان، شناسايي و پاكسازي مناطق آلوده با هدف كاهش دسترسي معتادان به موادمخدر در سطح جامعه، شناسايي و جمع آوري معتادين موادمخدر و اعزام آنان به مراكز درماني و ترك اعتياد را از اولويت هاي سالجاري عنوان كرد و افزود: در سالجاري توسعه مراكز درماني و افزايش ظرفيت مركز ماده16 استان از 120 نفر به 400 نفر و همچنين برنامه ريزي جهت پيشگيري اوليه از اعتياد و كاهش حداقل 5درصد نرخ شيوع موادمخدر و روانگردانها در استان و توانمندسازي سازمانهاي مردم نهاد با رويكرد اجتماعي كردن موادمخدر نيز جزوه اولويت هاي سال جاری است.

وي همچنين در خاتمه برقراري امنيت اجتماعي را با توجه به نزديكي انتخابات ضروري دانست و بر آن تاكيد کرد.

گفتنی در این جلسه تفاهم نامه اجرای طرح غربالگری بین دانش آموزان با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی بین مسئولان مبادله شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا