Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4386 ۱۳۹۶/۰۲/۱۱   

برآورد خسارت ۷۴۱ میلیارد تومانی در سیل استان های شمال غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع 741 میلیارد تومان خسارت به استان های شمال غربی کشور وارد شده است که برخی از آنها در قالب تسهیلات در اختیارکشاورزان و سایر اهالی خسارت دیده پرداخت می شود.

به گزارش نای قلم، سیدهادی بهادری در گفت وگویی از ارائه گزارش کمیسیون متبوعش درباره حادثه سیل به هیئت رئیسه تا روز چهارشنبه و قرائت در نخستین نشست صحن علنی پس از تعطیلات خبر داد.

وی اظهار داشت: پس از وقوع حادثه سیل در استان های شمال غرب کشور و ماموریت دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، برای بررسی و پیگیری این حادثه توسط کمیسیون عمران کارگروهی به منطقه منطقه اعزام شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه 10 نماینده به همراه رئیس کمیسیون عمران از مناطق مختلف سیل زده آذربایجان غربی و شرقی بازدید کردند، افزود: پس از بازدید گزارشاتی از دستگاه های اجرایی دریافت شد که در نهایت گزارشات جمع بندی شده و جلساتی در استان ها و با حضور استانداران و مسئولان استانی برگزار شد تا بتوان به جمع بندی نهایی رسید.

پیش نویس گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه سیل استان های شمال غربی تهیه شده است

بهادری ادامه داد: در نشست فوق العاده امروز وزیر نیرو که به عنوان نماینده دولت در حادثه سیل انتخاب شده و نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت راه و  شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، هلال احمر، هواشناسی، بنیاد مسکن و استاندارهای آذربایجان شرقی و غربی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در نشست مذکور اقدامات صورت گرفته و اقداماتی که در آینده باید انجام شود، بررسی شد، یادآور شد: پیش نویس گزارش کمیسیون عمران هم اکنون تهیه شده و قرار است نمایندگان دستگاه های مختلف تا فردا نظرات و دیدگاه های خود را به کمیسیون عمران ارسال کنند، تا در نهایت تا روز چهارشنبه گزارش جمع بندی به هیئت رئیسه تقدیم شود.

احتمال قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه سیل در نخستین نشست صحن علنی مجلس

بهادری افزود: احتمالا گزارش کمیسیون عمران پس از ارسال به هیئت رییسه در نخستین نشست صحن علنی مجلس قرائت می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین برآوردها تاکنون 323 میلیارد تومان در آذربایجان شرقی و 418 میلیارد تومان در آذربایجان غربی خسارت برآورد شده است، ادامه داد: در مجموع 741 میلیارد تومان خسارت به استان های شمال غربی کشور وارد شده است، که برخی از آنها در قالب تسهیلات در اختیارکشاورزان و سایر اهالی خسارت دیده پرداخت می شود.

حدود 20 میلیارد تومان به صورت تنخواه به کشاورزان پرداخت شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: تاکنون حدود 20 میلیارد تومان به صورت تنخواه به کشاورزان پرداخت شده است، اما حجم خسارت ها بالا بوده و باید به آن رسیدگی شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آمارمجموع فوتی های حادثه سیل تصریح کرد: متاسفانه 44 نفر از هموطنان از آذربایجان شرقی، یک نفر آذربایجان غربی و چهار نفر از استان کردستان جان خود را در این حادثه از دست دادند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا