اخبار
کد خبر : 4385 ۱۳۹۶/۰۲/۱۱   

تامین اجتماعی در پرداخت بدهی ها تعلل نکند

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی را با هدف رفع بدهی ها به مراکز درمانی در دستور کار قرار دهد.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفت وگویی اظهار داشت: تامین اجتماعی به تعهدات خود درپرداخت بدهی ها به مراکز درمانی عمل کند.

وی افزود: تاخیرهای طولانی در پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی پذیرفتنی نیست، اما تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است و با منابع خود هزینه ها را تامین می کند؛ بنابراین باید به  موضوع بدهی بیمه تامین اجتماعی عادلانه نگاه کرد.

به گفته هاشمی اجرای طرح تحول سلامت فشارمالی بسیاری را به این سازمان تحمیل کرد، طرح تحول سلامت طرحی ملی و ضربتی است که از سوی دولت و در 33 سال گذشته اجرا شده است؛ هرچند که تامین اجتماعی بارمالی بسیاری را دراجرای این طرح تحمل کرده است، اما باید در اجرا با مسئولان وزارت بهداشت همراهی کند.

وی با بیان اینکه تعامل بیمه ها دراجرای طرح تحول سلامت ضروری است، تصریح کرد: اقدام مجلس دراختصاص 8 هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلاتبیمه سلامت به جا بود، اما اینکه تا کنون چه میزان از این اوراق به پول تبدیل شده مشخص نیست؛ ولی به هرحال سازمان های بیمه گر باید با توجه به  تعهدات خود تا پایان فعالیت دولت بدهی های خود به مراکز درمانی را پرداخت کنند.

هاشمی گفت: البته تامین اجتماعی نیز مطالباتی از دولت دارد که بهتر است در جهت پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی این بدهی ها نیز از سوی دولت به این سازمان پرداخت شود، بنابراین انتظار می رود که مسئولان دولتی هرچه سریعتر مشکلات مربوط به بدهی بیمه ها را مورد حل و فصل قرار دهند؛ البته سازمان تامین اجتماعی را خیلی نباید تحت  فشار قرار داد، زیرا این سازمان منابع و مصارف مشخصی دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه 9 بیست و هفتم حق بیمه در تامین اجتماعی باید صرف مسائل درمانی کند، افزود: هفته آینده به طورحتم  درکمیسیون بهداشت موضوع ایجاد همگرایی میان بیمه ها برای پرداخت بدهی ها به مراکز درمانی مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا