اخبار
کد خبر : 4383 ۱۳۹۶/۰۲/۱۱   

اخبار سلامت در شهرستان ها

استفاده از فضای مجازی در اجرای ایراپن در ارومیه 

در راستای اجرای برنامه جامع ارزیابی عوامل خطر بیماری غیر واگیر در مناطق شهری، مرکز بهداشت ارومیه اقدام به ارسال 124517 پیامک انبوه با مضمون دعوت شهروندان جهت حضور در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی برای انجام معاینات و سنجش سلامت افراد بالای 30 سال و تعیین میزان خطر (Risk   Score ) کرده است .

گفتنی است از جمعیت بالغ ‌بر 700 هزار نفر شهر ارومیه تاکنون 400 هزار نفر سرشماری و ثبت‌نام کرده اند و حدود 60 هزار نفر نیز ارزیابی سلامتی و ارجاع به آزمایشگاه شده و نهایتاً کارت ارزیابی سلامت صادر شده است .

امحاء 15.5 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهرستان خوی

در ادامه فعالیت های هفته سلامت 15.5 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهرستان خوی امحاء شد.

در ادامه فعالیت های هفته سلامت با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان خوی و نمایندگان تعزیرات و قوه قضائیه 5/15 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته و تقلبی که در طول سال 1395 توسط کارشناسان بهداشت محیط  این مرکز توقیف شده بود پس از طی مراحل قانونی امحاء شد.

در حاشیه این مراسم رضا جبارزاده با برشمردن اهم فعالیت های واحد بهداشت محیط و حرفه ای گفت: در طول سال گذشته تعداد 36 کارشناس بهداشت محیط نظارت بر مراکز و اماکن را بر عهده داشتند و در طول سال 30682 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده اند.

جبارزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت سالم بودن مواد غذایی در سلامت انسان گفت: مواد توقیف شده تاریخ گذشته و یا تقلبی و یا مواد غیرمجاز وارداتی بودند که به دلیل اینکه قابلیت مصرف انسانی نیز نداشتند امحاء گردید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خوی در ادامه به هموطنان عزیز توصیه کرد که در خرید انواع مواد غذایی و بهداشتی دقت کنند و از خرید هرگونه کالا بدون مشخصات نه گانه از جمله پروانه ساخت از وزارت بهداشت، تاریخ تولیدو انقضاء، آدرس کارخانه سازنده ، شرایط نگهداری، پروانه بهره برداری و غیره و هرگونه کالای بدون مشخصات و یا فله ای خودداری کنید.

جبارزاده در پایان متذکر شد که هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایات خودرا از طریق سامانه 190 به صورت شبانه روزی اعلام کنند. 

گام های اولیه برای احداث بیمارستان 100 تختخوابی مهاباد

مسئولان شبکه بهداشت و درمان مهاباد و شهرستان قدم های اول را برای احداث بیمارستان 100 تختخوابی برداشتند.

با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان دانشگاه، مسئول دفتر نماینده منتخب شهرستان، مسئولان فرمانداری، شهرداری و مسئولان شبکه بهداشت و درمان مهاباد در محل اتاق رئیس بیمارستان رایزنی های اولیه برای احداث بیمارستان یکصد تختخوابی مهاباد انجام شد.

سازگار مجری ساختمان ها و تأسیسات عمومی و دولتی وازارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به پیگیری و تلاش های نماینده مهاباد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجوز احداث بیمارستان 100 تختخوابی در شهرستان مهاباد صادر شده است.

زمان شروع این طرح پس از صدور پروانه بهره برداری توسط شهرداری مهاباد اجرا می شود و در مرحله بعد طرح جانمایی و  طراحی توسط مشاور انجام شده و طرح مورد نظر به وازرت مسکن و شهرسازی جهت واگذاری به پیمانکار مربوطه ارائه می شود.

کردستانی شهردار مهاباد گفت: شهرداری آمادگی کامل خود را جهت صدور پروانه بهره برداری محل احداث زمین بیمارستان که جزو مطالیات دیرینه مردم این شهرستان می باشد  اعلام نموده و در صورتیکه نقشه احداث بیمارستان از وزارت راه و شهرسازی در اختیار این اداره قرا گیرد پروانه بهره برداری  برای احداث بیمارستان در اسرع وقت صادر می شود.

در ادامه سازگار خاطرنشان ساخت: طی بازدید به عمل آمده از محل زمین احداث بیمارستان 100 تختخوابی مهاباد زمین فوق طی یک صورت جلسه از نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان مهاباد تحویل گرفته شد و کروکی زمین مورد نظر توسط کارشناس عمرانی این شبکه تحویل داده شد و طی یک هفته آینده آزمایش مکانیک خاک این قطعه زمین توسط دایره فنی دانشگاه به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده می شود تا مهندسین مشاور در صورت تایید وارد چرخه بعدی عملیات احداث شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا