اخبار
کد خبر : 4380 ۱۳۹۶/۰۲/۱۱   

نکوداشت مقام معلم در آذربایجان غربی با رویکرد تکریمی

پاداش پایان خدمت ۹۵ برای فرهنگیان آذربایجان غربی فردا واریز می شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: نکوداشت مقام معلم در استان آذربایجان غربی با رویکرد تکریمی و توجه به جنبه های معنوی است چرا که معلمان در جامعه نقش الگویی دارند.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی در نشست خبری اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان محور و زیربنا نقش مهمی در ارتقای شاخص های توسعه و پیشرفت زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی افزود: معلم پرچمدار و محور نظام تعلیم و تربیت است لذا ارتقای منزلت اجتماعی معلم و جایگاه نهاد آموزش و پرورش باید در جامعه حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری پیرامون آموزش و پرورش راهگشای معلمان، فرهنگیان و مسئولان است، افزود: سعی و توان ما به عنوان نماینده معلمان این است که بتوانیم بخشی از مشکلات و دغدغه های این قشر عظیم و زحمت کش را که پیگیری و رفع کنیم.

سیدمصطفوی ادامه داد: اگر در جامعه به برخی از فرهنگیان دهن کجی می شود، حفظ شان و منزلت معلمان فقط برعهده آموزش و پرورش نبوده بلکه کل جامعه باید از این جایگاه دفاع کنند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش آموزش و پرورش این است که منزلت و شأن معلمان حفظ شود و معتقدیم که بهترین هدیه برای معلمان، هدایای معنوی است، تصریح کرد: هفته معلم باید هفته ای در راستای تبیین بهینه جایگاه معلمان و درخور شان معلمان ما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سپس اصول و سیاست های حاکم در برنامه های تکریم مقام معلم را تشریح و اضافه کرد: برنامه تکریم معلم، ارتقای جایگاه و منزلت معلم و فرهنگ‌سازی در این رابطه مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: در گذشته رویکرد، انتخاب معلمان برگزیده بود اما برای دومین سال پیاپی در راستای فرهنگ سازی و اعتلای فرهنگ عمومی برای تکریم مقام معلم، به کارگیری تمام ذینفعان در تجلیل معلم مدنظر قرار گرفته به طوری که گزینش معلمان منتخب با همکاری مستقیم مدارس و انجمن اولیا و مربیان انجام می شود.

وی با بیان اینکه به ادارات آموزش و پرورش تأکید کرده ایم که از ورود به مراحل اجرایی خودداری و صرفاً نقش سیاستگذاری و راهبری را به‌عهده داشته باشند، ادامه داد: تفویض اختیار و کاهش تمرکز با بهره گیری از ظرفیت شوراها و نهادهای قانونی، منطقه ای، محله ای و مدرسه ای یکی از سیاست های آموزش و پرورش است.

سیدمصطفوی بر جلب مشارکت حداکثری دانش آموزان و اولیای آنها در برنامه ها با محوریت انجمن اولیا و مربیان تاکید و تصریح کرد: علی رغم سال های گذشته که تنها درصد اندکی از معلمان استان در فرآیند انتخاب معلم نمونه قرار می گرفتند، امسال برای دومین سال پیاپی از تمام معلمان پنج هزار مدرسه استان تقدیر به عمل می آید که حضور تمام معلمان استان در فرآیند انتخاب معلمان منتخب، رضایت اکثر معلمان را در پی دارد.

وی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان و مدیر مدارس با توجه به معیارهای کمی و کیفی "معلم منتخب" را انتخاب می کنند، اذعان کرد: امسال 589 نفر معلم منتخب منطقه ای و 24 نفر معلم منتخب استانی هستند که معلمان نمونه استان طی مراسمی با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، امام جمعه ارومیه، استاندار آذربایجان غربی و سایر مدیران کل استان تجلیل می شوند.

سیدمصطفوی دیدار از خانواده های 143 شهید معلم استان را از دیگر برنامه های هفته معلم ذکر و اظهار کرد: در راستای ارج نهادن به شهدای فرهنگی، 143 مدرسه جدیدالاحداث در استان به نام مطهر شهدای معلم این استان مزین شده است که قبل از آغاز به کار دولت یازدهم نام 55 تن از این شهدا بر روی مدارس استان نقش بسته بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنین گفت: پاداش پایان خدمت ۹۵ برای بیش از یک هزار و 500 نفر از فرهنگیان آذربایجان غربی فردا 12 اردیبهشت ماه همزمان با روز معلم به حساب هایشان واریز می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا