اخبار
کد خبر : 4371 ۱۳۹۶/۰۲/۱۰   

کاهش آسیب های اجتماعی به صورت ویژه در دستور کار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه مقابله با اعتیاد به صورت ویژه در دستور کار است.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که امروز با حضور دبیر و اعضای شورا در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه بحث مقابله با اعتیاد و کاهش تقاضا و جلوگیری از عرضه از در این زمینه، به صورت ویژه در دستور کار شورای اجتماعی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر است و در استان نیز در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه ها صورت گرفت که امسال نیز تداوم خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مسئله آموزش در راستای مقابله با اعتیاد در جامعه افزود: آموزش و آگاهسازی افراد و خانواده ها در راستای کاهش تقاضا و مقابله با شیوع اعتیاد در جامعه، نکته ای است که بیش از پیش باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

معاون استاندار افزود: بیش از یک میلیون نفر در سال 95 در سطح استان تحت آموزش در راستای مقابله با اعتیاد و مواد مخدر قرار گرفتند که اقدام بسیار خوبی بوده و باید اثرات این آموزش ها در جامعه نیز مورد سنجش قرار گیرد و نقاط ضعف و قوت آن احصاء شود.

معرفی و اعزام معتادان به مراکز بازپروری و توجه به مساله درمان و ترک اعتیاد آنان، جلب مشارکت مردم، خیرین و سازمان های مردم نهاد در جهت مقابله با شیوع اعتیاد و همچنین درمان مبتلایان به مواد مخدر، استمرار اجرای طرح انسداد مرزی، تجهیز گمرکات به دستگاه های آشکارساز و ارتقای توان کنترلی در مبادی در جهت مقابله موثرتر با پدیده قاچاق و شناسایی مناطق آلوده شهری و روستایی در استان و انجام اقدامات مداخله ای در آنها از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه بود.

رادفر، همچنین ضرورت آمادگی دستگاه های استانی برای اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر، ارائه آموزش های پیشگیری از اعتیاد به شاغلان و کارکنان دستگاه ها و همچنین مادران دانش آموزان و توجه بیشتر مسئولان به اجرای قانون جامع کنترل ومبارزه ملی با دخانیات را مورد تاکید قرار داد.

سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی استان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد و اقدامات شورا در سال 95 را ارائه کرد.

فرماندار ارومیه نیز گزارشی از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ارومیه در سال 95 را در این جلسه ارائه کرد.

گفتنی در این جلسه تفاهم نامه اجرای طرح غربالگری بین دانش آموزان با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی بین مسئولان مبادله شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا