اخبار
کد خبر : 437 ۱۳۹۴/۰۵/۲۸   

برخورد قانوني با فروشندگان محصولات کشاورزی در حاشیه جاده ها

*برپايي آلاجيق ها براي خريد و فروش محصولات كشاورزي در حريم جاده هاي استان منجر به ترافیک می شود

آذربایجان غربی یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی است و اقتصاد بخش اعظمی از خانوارهای استان آذربایجان غربی وابسته به همین بخش است اما مشکل بازاریابی و عرضه محصول کشاورزی به قیمت مناسب، موجب ‌شده است کشاورزان به جای عرضه محصولات خود به واسطه‌ها، به فروش محصولاتشان از طریق بساط کردن در کنار جاده‌های اصلی اقدام کنند که این امر افزون بر خطر جانی برای آنها و مسافران، مشکلات ترافیکی نیز به همراه دارد.

به گزارش نای قلم، مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي معتقد است جلوگيري از برپايي آلاجيق ها براي خريد و فروش محصولات كشاورزي در حريم جاده هاي آذربايجان غربي، تاثيرمستقيم در كاهش تصادفات جاده اي دارد.

خليل محبت خواه افزود: با توجه به اينكه برپايي آلاچيق ها در حاشيه جاده امامزاده و ديگر محورهاي استان منجر به ترافيك، رعايت نكردن قوانين راهنمايي و رانندگي و در نهايت سوانح رانندگي شده، بنابراين برخورد قانوني با متجاورزان به حريم جاده اعمال مي شود.

وی اظهار كرد: افراد متقاضي بايد براي راه اندازي ميادين ميوه و تره بار و بازاچه هاي روستايي در فضاي مناسب براساس آيين نامه كارگروه امور زيربنايي و احداث زيربناها و تاسيسات در محدوده شهري اقدام كنند.

محبت خواه تاكيد كرد: حفظ و صيانت از حريم جاده ها و آزادسازي حاشيه محورهاي ارتباطي و در نتيجه ايمني سفرها بسيار مهمتر از داد و ستدهاي اقتصادي است.

با اين که فروش محصولات کشاورزي در حاشيه جاده ها اقدامي غيرقانوني است و مسئولان مي گويند با فروشندگان محصولات کشاورزي در حاشيه و کنار جاده ها برخورد مي شود، اما به نظر می رسد در شرايطي که مشکلات معيشتي کشاورزان کم درآمد سبب فروش محصولات شان به شکل خام و فرآوري شده با شرايط خطر آفرين در حاشيه جاده ها مي شود لذا لازم و ضروري است که با ايجاد فضايي امن، علاوه بر فراهم شدن امنيت براي کشاورزان و مسافران، حاشيه جاده ها را از زشتي که گريبان گيرش شده نجات دهيم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا