اخبار
کد خبر : 4356 ۱۳۹۶/۰۲/۰۸   

مطلع بودن از مشکلات بدون دانستن راه حل نفعی ندارد

یک فعال دانشجویی گفت: مطلع بودن از مشکلات بدون دانستن راه حل هیچ نفعی برای مردم ندارد.

به گزارش نای قلم، وحید شریفی در گفت‌وگویی اظهار داشت: افرادی که منتخب می‌شوند باید یک برنامه مدون و آشکار داشته باشند تا پس از اتمام دوره نمایندگی بتوان آنها را مورد قضاوت قرار داد تا در آینده مردم به سمتی حرکت کنند که در انتخابات‌ها به جای اشخاص به برنامه‌ها و راهبردها رای بدهند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای شهر و روستا در حل مشکلات و مسائل شهروندان توجه شهروندان به کارایی و تخصص کاندیداهای این شوراها را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد تا به جای اشخاص به برنامه‌های و راهبردها رای داده شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه نمایندگان منتخب مردم در جایگاه شورای شهر باید از لحاظ فنی و علمی کارایی لازم را داشته باشند، گفت: ابتدا نمایندگان مردم در شوراها باید از تخصص لازم در امور شهری و حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و اجرایی که مربوط به حیطه وظایف و تصمیم گیری آنها می‌شود مطلع باشند. در درجه دوم باید کسانی انتخاب شوند که از خود مردم  و از مشکلات مطلع باشند و مهمتر از همه برای مشکلات راه چاره در نظر داشته باشند.

وی علاوه بر تخصص در حوزه‌های عمرانی و شهرسازی آشنایی با حوزه های جامعه شناسی و نیز فرهنگی را از مهم ترین حوزه‌هایی دانست که لازم است نمایندگان شوراهای شهر با آنها آشنا باشند.

این فعال دانشجویی گفت: همانطور که می‌دانید هدف از تشکیل شوراهای شهر دخالت دادن مردم در مدیریت شهر ها از سطوح خرد تا کلان است و این خود نمونه ای بارز از وجود دموکراسی در کشور است و اینکه حاکمیت قائل به آرای مردمی است.همچنین  شورای شهر می‌تواند نقشی مهم در اداره ی امور شهر داشته باشد که مردم با انتخاب های صحیح می‌توانند شهری با سطح رفاه بالا و با محیط فرهنگی و اجتماعی رو به رشد را بدست آورند و یا می توانند با انتخاب هایی نادرست محیطی مملو از ناامیدی و سوء مدیریت ها و عاری از پیشرفت را برای خود رقم بزنند.آنچه مهم است این است که مردم جایگاه رفیع شورای اسلامی سهر و روستا را درک کنند و با انتخابی از روی آگاهی شهر خودرا تبدیل به محیطی امن و پرنشاط کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا