اخبار
کد خبر : 4343 ۱۳۹۶/۰۲/۰۶   

نباید فضای انتخابات به یک فضای تخریبی و غیرسالم تبدیل شود

 استاندار آذربایجان غربی گفت: نباید فضای انتخابات به یک فضای تخریبی و غیرسالم تبدیل شود؛ کاندیداهایی که قصد خدمت دارند، باید با رعایت اخلاق اسلامی، وارد گود انتخابات شوند و نباید برای رای آوردن، دیگران را تخریب کنند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در جلسه آموزشی کارکنان حراست فرمانداری ها و شهرداری های تابعه استان اظهار داشت: انتخابات مشی مترقی نظام جمهوری اسلامی برای جابجایی قدرت به دست مردم است.

وی افزود: انتخابات، صحنه و عرصه ای است که مردم با حضور در آن، سرنوشت کشور را رقم می زنند و این مسیری است که باید آن حراست و پاسداری کنیم.

سعادت بر لزوم تلاش و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز تاکید کرد و گفت: باید فضایی توام با آرامش و اطمینان برای مردم ایجاد شود تا مردم در یک فضای رقابت آمیز سالم و قانونمند، کاندیدا یا کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

استاندار آذربایجان غربی، رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: بداخلاقی ها و تبدیل شدن فضای انتخابات به فضای توهین و تخریب، انگیزه های مشارکت را در جامعه از بین می برد؛ فلذا رعایت اخلاق در تبلیغات و انتخابات، از جمله کارهای اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به توطئه های دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی هم اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام از همان ابتدای پیروزی انقلاب، سعی داشته اند که بین مردم و حکومت فاصله بیندازند؛ در همین انتخابات هایی که برگزار شده دشمن سعی داشته که مردم را نسبت به تعیین سرنوشت خودشان بی تفاوت کند اما همواره شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در صحنه و ناکام ماندن نقشه های دشمنان بوده ایم و در انتخابات پیش رو نیز به فضل الهی شاهد حماسه آفرینی ملت بزرگ ایران اسلامی خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: حضور حداکثری در انتخابات، پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره می کند.

علیرضا رادفر با بیان اینکه انتخابات یکی از ساز و کارهای اساسی در نظام جمهوری اسلامی برای تعیین سرنوشت کشور و جابجایی قدرت بدست مردم است، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه کارگزاران نظام، مستقیم و یا غیرمستقیم بواسطه مردم انتخاب می شوند و این افتخاری برای این نظام محسوب می شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو و تشریح اهمیت آن نیز گفت: آنچه که در این انتخابات برای همه و برای نظام مهم است، بحث مشارکت حداکثری است که باید برای تحقق این امر، زیرساخت ها، زمینه ها و فرصت های لازم برای حضور پرشور مردم در صحنه فراهم شود.

رادفر ادامه داد: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات، در حقیقت پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره می کند و بیانگر این است که مردم علی رغم مشکلات خود، پشتیبان نظام هستند.

معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان به دیگر ویژگی های پراهمیت انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: انتخابات و اثرات حضور حداکثری مردم در این صحنه، از سوی دیگر مقوم امنیت ملی و در این خصوص بسیار پراهمیت است.

رادفر در ادامه ضرورت عمل به قانون در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و شکوهمند را مورد تاکید قرار داد و گفت: عمل به قانون و به مر قانون، وظیفه ماست و مردم هرچه مطمئن تر باشند که متولیان انتخابات، سلامت انتخابات را تامین می کنند، حضورشان در صحنه بیشتر خواهد بود.

تشریح تهدیدات و آسیب های پیش رو در انتخابات و ضرورت هوشیاری مدیران و مسئولان برای مقابله با هرگونه تهدید و آسیب احتمالی از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید معاون سیاسی استاندار در این جلسه بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا