اخبار
کد خبر : 434 ۱۳۹۴/۰۵/۲۷   

رشد فرهنگی؛ ظرفیتی بالقوه در خانه های فرهنگ دیجیتال

*11 خانه‌ دیجیتال در پنج شهرستان تا پایان امسال افتتاح  می شود

مراکز فرهنگی دیجیتال به عنوان نمود شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران شناخته شده و مسئولیت ارایه خدمات در زمینه­ های فرهنگی و فن آوری دیجیتال را بر عهده دارند.

نرم افزارهای رایانه ای، اینترنت پاک، بازی های رایانه ای، بخش آموزش، خدمات الکترونیک و ابزارهای پیشرفته تولید رسانه های دیجیتال از جمله خدمات قابل ارائه در هر یک از اشکال مختلف مراکز فرهنگی دیجیتال هستند.

مجتمع فرھنگی دیجیتال با در اختیار گذاردن ابزار تولید رسانه ھای دیجیتال می تواند نقشی مھم در ساماندھی و ھدایت فرایند تولید محتوای دیجیتال بر عھده داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی می گوید: با توجه به ضرورت دسترسی به فضای مجازی در زندگی امروز و ایجاد فضای اینترنتی پاک برای خانواده ها٬ ایجاد خانه فرهنگ دیجيتالی چندین هدف عمده را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به تبليغ و عرضه محصولات و محتوای فرهنگی دیجيتال برای استفاده عموم مردم٬ برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای جوانان و خانواده ها در زمينه آسيب شناسی فضای مجازی و ایجاد بستر مناسب به منظور توليد محتوای دیجيتال منطبق با نيازهای روز جامعه اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی می افزاید: ­ مجتمع فرهنگی دیجيتال با در اختيار گذاردن ابزار توليد رسانه های دیجيتال می تواند نقشی مهم در ساماندهی و هدایت فرایند توليد محتوای دیجيتال بر عهده داشته باشد.

به گفته وی از جمله خدماتی که در این مراکز ارائه می شود می توان به مواردی همچون بخش نرم افزارهای رایانه ای٬ اینترنت پاک٬ بازی های رایانه ای٬ محتوای همراه و بخش خدمات الکترونيک به ویژه توليد محتوا در راستای نيازهای فکری و روحی جوانان و نوجوانان اشاره کرد.

بر همين اساس، 11 خانه‌ دیجیتال در پنج شهرستان خوی، ماکو، شاهین دژ، بوکان و میاندوآب تا پایان امسال افتتاح و توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند که در صورت تامين فضا آمادگي ها براي راه اندازي مراکز بيشتر وجود دارد.  

کریمی با بیان اینکه افتتاح مجتمع‌های دیجیتال با اشتغال‌زایی در جامعه همراه است، گفت: در مجتمع دیجیتال مرکز استان که در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه تشکیل می‌شود دوره‌های آموزشی، نمایشگاه‌های رسانه‌های مجازی و آموزش‌های فناوری اطلاعات نیز برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در تشریح مزایای این خانه های دیجیتال اظهار می دارد: خانه های فرهنگ دیجیتال حرکت عظیم فرهنگی در حوزه فضای مجازی است که راه اندازی آنها موجبات کمک به رشد فرهنگی، تقویت آموزه‌های دینی و جلوگیری از گمراهی نوجوانان و جوانان را فراهم می کند، علاوه بر فرهنگ سازی این مکان ها به اشتغال زایی نیز کمک می کند.

وی می افزاید: تمام سر و کار جوانان عصر حاضر با فضای مجازی، الکترونیکی و ابزار پیشرفته و هوشمند است بنابراین فراهم کردن زمینه های استفاده خوب و درست با محوریت کانون ها از طریق مسجد یکی از راهکارهای کنترل و نظارت بر حضور آنها در این فضا و استفاده از برنامه های آن است.

کریمی با اعلام اینکه از مهم ترین اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این راستا، افتتاح مجتمع تخصصی رسانه های دیجیتال آذربایجان غربی در مرکز استان است، تصریح می کند: این مرکز واقع در مجتمع فرهنگی ارومیه است که مهر ماه سال جاری افتتاح می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا