Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4335 ۱۳۹۶/۰۲/۰۴   

پرداخت تسهیلات برای مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق سیل زده آذربایجان غربی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت تسهیلات برای مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق سیل زده شهری و روستایی آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، علیرضا تابش در بازدید از روستای سیل زده سردرود ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق سیل زده روستایی آذربایجان غربی تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد کم بهره و 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

وی افزود: در مناطق شهری نیز 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد کم بهره و 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اختصاص یافته است.

به گفته تابش عملیات بازسازی و مرمت حدود 2 هزار واحد مسکونی سیل زدگان آذربایجان غربی طی روزهای اخیر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان وقوع سیل، خسارت ها را به صورت منظم برآورد کرده است، اضافه کرد: هزینه های احداث بیش از 960 واحد مسکونی و مرمت حدود یکهزار واحد آسیب دیده این استان برآورده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در زمان حاضر عملیات بازسازی منازل در روستای سردرود بخش مرکزی ارومیه همزمان با شهرستان های نقده و اشنویه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تمامی تسهیلات از محل اعتبارات بنیاد مسکن و با حمایت دولت تامین می شود، اضافه کرد: فعالیت های مربوط به تشکیل پرونده، نقشه برداری و معرفی به بانک انجام شده است تا تسهیلات بلاعوض بدون هیچ مشکلی به صاحبان این واحدهای مسکونی پرداخت شود.

تابش خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه تلفات جانی در سایر استان های کشور بر اثر جاری شدن سیل بالا بود ولی در استان عمدتا اماکن روستایی به دلیل مقاوم نبودن دچار خسارت شده اند ضمن اینکه بازسازی و آواربرداری سیل در آذربایجان غربی در سریع ترین زمان ممکن آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین بازسازی با کمک خود مردم انجام می گیرد، گفت: تا آخرین روز بازسازی و مرمت در کنار مردم هستیم اما امیدواریم این فعالیت با کمک مردم و به بهترین شکل ممکن انجام شود.

بارش باران های فصلی از روز پنجشنبه /24 فروردین/ با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.

بر اساس اعلام مسئولان استان این حادثه در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا