Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4329 ۱۳۹۶/۰۲/۰۳   

سرانه تولید زباله در آذربایجان غربی بالاتر از سرانه کشوری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سرانه تولید زباله مردم در آذربایجان غربی بالاتر از سرانه کشوری است.

به گزارش نای قلم، پرویز آراسته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سرانه تولید زباله مردم استان به ازای هر نفر ۸۵۴ گرم، سرانه کشوری ۷۲۰ گرم و سرانه جهانی ۴۵۰ گرم است. وی افزود: روزانه سه هزار و 354 تن پسماند شهری و روستایی در استان تولید می شود که 2 هزار تن آن را پسماند خانگی و عادی شهری و یک هزار و 354 تن را پسماند روستایی شامل می شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنین از تولید سالانه 817 تن پسماند صنعتی، پنج هزار و 682 تن ضایعات فلزی، 500 تن پسماندهای باطله و خطرناک و 190 تن پسماند شیمیایی و دارویی خبر داد و اضافه کرد: میزان پسماند عفونی در 30 بیمارستان استان روزانه پنج تن است.

 آراسته با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست از سوی شهروندان گفت: می‌توان با فرهنگ سازی و همچنین مدیریت درست در زمینه پسماند میزان زباله را کاهش داد، که حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این راستا برنامه های مختلفی در استان توسط سازمان و تشکل های مردم نهاد حوزه محیط زیست اجرایی کرده است.

 وی بر فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی توسط رسانه‌ها در خصوص کاهش تولید زباله و پسماند تأکید کرد و افزود: رسانه‌ها باید در این زمینه همت کافی کرده و نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش در خصوص کاهش تولید زباله و پسماند اقدامات لازم را انجام دهند.

آراسته به اقدامات انجام گرفته اشاره و تصریح کرد: سال گذشته در بخش پسماند، پسماندهای روستایی و لندفیل های روستاها ۵۶۵ بار و زباله ها و لندفیل های شهری از طریق ۱۷ شهرستان ۳۰۹ بار پایش شده اند.

 به گفته وی 30 بیمارستان سطح استان نیز مجهز به دستگاه های بی خطرساز پسماندهای عفونی شده اند که همگی دستگاه ها فعال هستند. مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: یک هزار و 104 مورد از واحدهای صنعتی به سبب پسماندهای صنعتی بازدید و کنترل صورت گرفته است.

 وی در خصوص شهرک های صنعتی استان نیز گفت: هشت شهرک صنعتی استان دارای تصفیه خانه هستند که خط فاضلاب صنعتی فاز 2 شهرک صنعتی ارومیه با فاز 3 دارای مشکل اتصال است و در صدد رفع این مشکل هستیم. آراسته گفت: هیچ واحد بزرگ صنعتی بدون تصفیه خانه در استان وجود ندارد ولی راهبری تصفیه خانه کارخانه ها دست متخصصان و افراد کاربلد نیست.

وی به بحث آلودگی هوا نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ و با همکاری دستگاه ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تعداد روزهای پاک هوای ارومیه به ۴۶ روز رسید در حالی که در سال ۹۴ تنها ۳۴ روز هوای پاک داشتیم، از سویی در سال ۹۵، تعداد ۲۷۲ روز سالم، ۴۶ روز ناسالم برای گروه های حساس و تنها ۲ روز هوای ناسالم داشتیم در حالی که در سال ۹۴ آلودگی هوا برای ۲ روز به مرز خطرناک و خیلی خطرناک نیز رسیده بود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: در فروردین ماه امسال نیز ۱۳ روز هوای ارومیه پاک و ۱۸ روز سالم بود در حالی که در سال ۹۵ هوای ارومیه تنها یک روز پاک داشت و از طرفی ۳ روز نیز وضعیت هوای ارومیه به مرز ناسالم برای گروه های حساس رسیده بود.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا