اخبار
کد خبر : 4320 ۱۳۹۶/۰۲/۰۲   

نوسازی۵۰ درصد تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در دولت تدبیر و امید با 39 میلیارد تومان ارتقای کیفیت هتلینگ شامل نوسازی، بهسازی و بازسازی بیمارستان ها اجرا و۵۰ درصد تخت های بیمارستانی استان نوسازی شده است.

به گزارش نای قلم، ابراهیم حسنی در گفت و گویی اظهار داشت: اهمیت موضوع وقتی مشخص می شود که در سال های گذشته هر سال حدود یک میلیارد تومان برای نوسازی اختصاص می یافت که این مبلغ هم به علت برخی مشکلات کامل هزینه نمی شد.

وی افزود: اقداماتی که در تحول سلامت انجام گرفت بیش از اقدامات بیست سال گذشته بهداشت و درمان است.

حسنی ادامه داد: در این مدت در حوزه بهداشت، تحت پوشش قرار دادن ۴۵۰ هزار نفر از هموطنان حاشیه شهرها، اجرای ۵۳۳ پروژه عمرانی و از جمله بیش از ۳۰۰ خانه بهداشت که ۲۰۰ خانه بهداشت راه اندازی شده است٬ ارائه خدمات دندانپزشکی به دانش آموزان و زنان باردار بخشی از این اقدامات است.

معاون امور درمان دانشگاه همچنین با بیان بخشی از مهم ترین اقدامات تحول نظام سلامت در حوزه درمان گفت: کاهش پرداختی از جیب مردم از 30 الی 40 درصد در مراکز درمانی و بیمارستان های دانشگاه به شش الی هفت درصد برای مناطق شهری و سه درصد برای هموطنان روستایی انجام گرفته که از محل تحول نظام سلامت فقط برای جبران این هزینه ها ۲۴۵ میلیارد تومان درآذربایجان غربی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تهیه و تامین تمام لوازم پزشکی و درمانی برای بیماران، تامین نیازهای دارویی بیماران و توزیع پزشکان متخصص در مناطق محروم از دیگر اقدامات این حوزه است.

حسنی تصریح کرد: درحالی که در گذشته بجز ارومیه تنها ۳۵ پزشک متخصص تمام وقت در شهرستان ها بود ولی در حال حاضر۱۳۶پزشک متخصص و فوق تخصص تمام وقت در شهرستان ها حضور دارند و ضمن اینکه در سه سال اخیر بیش از ۲۵۰ متخصص و فوق تخصص به صورت طرح تعهدات خدمتی به شهرستان ها و به ویژه مناطق محروم اعزام شده اند و از مشکلات بیماران برای حضوردرمرکزاستان کاسته شده است.

وی به تجهیزات تصویر برداری پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: درحالی که قبلاً تنها یک دستگاه MRI و فقط در ارومیه و چند دستگاه سی تی اسکن فرسوده وجود داشت ولی با اجرای تحول نظام سلامت هم اکنون با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان سه دستگاه MRI پیشرفته درشهرستان های بوکان، خوی و نقده نصب و پنج دستگاه سی تی اسکن جدید ۱۶ اسلایس در شهرستان های ارومیه٬ خوی، بوکان، پیرانشهر و نقده راه اندازی شده و با افزایش ۱۱۰ تخت ICU تعداد تخت های ویژه دو برابر شد، ضمن اینکه در همین مدت پیشرفته ترین دستگاه سی تی آنژیوگرافی شمالغرب کشور با همکاری خیران در ارومیه راه اندازی و دستگاه های دیگری نظیر رادیولوژی دیجیتالی و سونوگرافی و الکتروشوک تهیه و توزیع شده اند.

معاون درمان دانشگاه در ادامه به برخی پروژه های حوزه درمان در سطح استان اشاره کرده و گفت: احداث کلینیک های ویژه و واحد های تک نفره زایمان طبیعی در شهرهای استان از جمله این پروژه ها است وهمچنین مراکزغربالگری و درمان سرطان در ارومیه، مهاباد، خوی، نقده و میاندوآب ایجاد شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا