اخبار
کد خبر : 432 ۱۳۹۴/۰۵/۲۷   

46 باند قاچاق مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شد

*75 درصد سرقت‌ها در استان ناشی از مواد مخدر است 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: در چهار ماه امسال 46  باند قاچاق مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شده است.

به گزارش نای قلم، کریم اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت سه تن و 336 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی ، صنعتی و پیش ساز در استان کشف شده است که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به دو برابر افزایش نشان می دهد.

وی افزود: کشف باندهای قاچاق نسبت به زمان مشابه سال قبل 18 درصد افزایش نشان می دهد.

اکبری با اشاره اقدامات اساسی در زمینه بهسازی اماکن تجمع توزیع کنندگان و معتادان در سطح شهرها اضافه کرد: از ابتدای سال جاری بسیاری از محیط های مناسب برای تجمع معتادان و فروشندگان مواد مخدر به پارک و فضاهای سبز قابل کنترل تبدیل شده است .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی همچنین با اشاره به آمار مراکز ترک اعتیاد در استان تصریح کرد: هم‌اکنون 107 مرکز سرپایی مواد مخدر، 16 مرکز ماده 15 و یک مرکز ماده 16 در استان وجود داشته و شش مرکز کاهش آسیب اعتیاد نیز در استان فعال است.

وی با بیان اینکه تاکنون به جز اقامتگاه های ترک اعتیاد و مراکز درمانی ، شش مرکز کاهش آسیب های مواد مخدر در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد و نقده ایجاد شده است، افزود: تاکنون حدود 19 هزار معتاد در سراسر استان جمع آوری، ساماندهی و در چرخه درمان قرار گرفته اند.

اکبری با اشاره به اینکه 75 درصد سرقت‌ها در استان ناشی از مواد مخدر است اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان ایران اسلامی سرمایه‌گذاری جدی و عظیمی برای گسترش اعتیاد و درگیر کردن آحاد مختلف مردم با این بلای خانمان‌سوز کرده اند باید مبارزه با مواد مخدر به صورت همه‌جانبه و با کمک تمامی مردم و مسئولان انجام گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا