اخبار
کد خبر : 4312 ۱۳۹۶/۰۲/۰۲   

اصلاح‌گرایی و توسعه یافتگی

توسعه یافتگی یا رسیدن به رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آرامش روحی و روانی همواره مورد نظر دانشمندان علوم اجتماعی قرار گرفته است. توسعه اجتماعی - اقتصادی ‌راهی جز اصلاحات و اصلاح‌گرایی و پرهیز از دگماتیسم فکری ندارد.

کسانی اقدامات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیت و آرامش و تعاملات بین‌اللملی وحسن روابط باکشورهای مختلف جهان و رفع تحریم اقتصادی بین‌المللی و خرید هواپیما که بعد از چهل سال اتفاق افتاده و... را مورد نقد و نکوهش قرار می‌دهند در نتیجه این اقدامات، مردم غیرمستقیم به آنها نظر منفی پیدا می‌کنند. البته مردم آگاه‌تر از آن هستند که شکست‌های پی‌درپی اصولگرایان در طول هشت سال گذشته را به‌فراموشی بسپارند و تحت تاثیر آنها قرار بگیرند و مشکلاتی را که به علت ندانمکاری‌ها و بذل و بخشش‌های غیراصولی و کاغذ پاره خواندن قطعنامه سازمان ملل و ستیزه‌گری با همه دنیا و افزایش تضادهای درونی و ناهنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... که بر مردم روا رفت، فراموش کنند و دوباره مارگزیده شوند.

به اصولگرایانی که معلوم نیست از کجا آمده و به‌کجا می‌روند وکمتراطلاعی از سوابق خدمتی آنها، روشن نیست باید گفت:«گفتم زکجایی تو، تسخر زد و گفت ای جان/ نیمیم ز ترکستان، نیمیم ز فرغانه». مردم به‌خوبی دریافته‌اند که دیگر نباید و نمی‌توانند به اصولگرایان اعتمادکرد. چنان‌که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند۹۴ به‌خوبی روشن شد که اصولگرایان در جامعه جایگاه گذشته را ندارند، وتنها راه توسعه‌یافتگی، اقتدار و کشور، اصلاح‌گرایی و انتخاب رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب، در ۲۹اردیبهشت است.

مردم به جهانیان نشان خواهند داد که اندیشه و فکرجامعه ایران چیست و از چه نوع اندیشه‌ای حمایت می‌کنند و معلوم خواهندکرد، همان راهی را خواهند رفت که کشورهایی چون ژاپن از ۱۹۴۸ و کره جنوبی و چین رفتند. مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر رشد و بلوغ فکری خود را به‌قول«کریس آر گریس» صاحب‌نظر علم مدیریت، نشان خواهد داد و افراط‌گرایی را دور خواهند ریخت و طرحی نو در خواهد انداخت. زیرا تندروها، مدت‌هاست که از جهان توسعه یافته،رخت بربسته و اکنون دولت عقلانی یعنی اصلاحگرایی، به نتیجه رسیده است.

دیگر دوران تندروی سر آمده است و جوامع، اصلاح‌گرایی را سرلوحه کارخود قرارداده‌اند. از این رو، و با توجه به رشد وبلوغ فکری، بخصوص نسل جوان و تحصیلکرده که اکثریت عظیمی از جوانان، زنان و مردان را تشکیل می‌دهند با اطمینان می‌توان گفت انتخاب مجدد روحانی، راهی به‌سوی توسعه یافتگی و اعتدال و آرامش اجتماعی و سیر به‌سوی سعادت است.

امان‌ا...قرایی‌مقدم


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا