اخبار
کد خبر : 4304 ۱۳۹۶/۰۱/۲۹   

سدهای آذربایجان غربی روند رو به بهبودی را طی می کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به حجم بارندگی های بهاره پیش بینی می شود که شرایط ذخایر آبی استان در پشت سدها روند رو به بهبودی را طی کند.

به گزارش نای قلم، کیومرث دانشجو با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت آب منطقه ای استان آذریجان غربی طی روزهای گذشته افزود: با پیش بینی های انجام شده در روزهای نخستین سال، شرکت آب منطقه ای استان در آماده باش کامل در جهت کنترل سیلاب ناشی از بارندگی های اخیر و نیز ذوب برفها بود.

وی افزود: این شرکت با تشکیل نشست کمیته مدیریت بحران در شرکت آب منطقه ای در ساعات اولیه آغاز بارندگیها ضمن ارزیابی میزان مقادیر بارش های وقوع یافته دبی رودخانه ها و بازدید های متعدد از رودخانه های استان و نیز اعلام وضعیت آماده باش به کلیه همکاران در سطح استان جهت حضور در ادارات و اخذ ماشین آلات و حضور در محلهای حادثه خیز خسارات را به حد اقل رساند.

دانشجو به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: هم اکنون میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه ۶۶۰ متر مکعب در ثانیه است و بارش های متناوب باران در استان موجب شده تا ۸۰ میلیون متر مکعب آب از طریق رودخانه ها و در جریان سیلاب های اخیر وارد دریاچه ارومیه شود که پیش بینی میشود با تداوم بارش ها در استان میزان آب ورودی به دریاچه به ۱۰۰ میلیون متر مکعب برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۲ سد در استان وجود دارد گفت: بیشترین حجم آب ورودی از آغاز بارش های هفته جاری مربوط به سد بوکان بود که موجب شد تا حجم مخزن آن به ۷۲۴ میلیون متر مکعب برسد.

وی بیان کرد: هم اکنون ارتفاع آب در پشت این سد روبه افزایش بوده و ورودی به این سد با توجه به بارش های چند روز گذشته ۶۸۰ متر مکعب در ثانیه است و با توجه به حجم بارندگی های بهاره پیش بینی می شود که شرایط ذخایر آبی استان در پشت سدها روند رو به بهبودی را طی کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا