Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4299 ۱۳۹۶/۰۱/۲۸   

حوزه های بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی استان در آماده باش کامل هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از آماده باش کامل حوزه های بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفت و گوی خبری در خصوص عملکرد حوزه سلامت در حادثه جاری شدن سیل در برخی از شهرستان های استان اظهار کرد: به دنبال بارندگی های اخیر، پرشدن برخی رودخانه ها، ذوب شدن تدریجی برف ارتفاعات، تشدید و استمرار بارش ها در مرکز و جنوب استان و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، آسیب هایی به بخش هایی از توابع شهری و روستایی به ویژه پل های ارتباطی، روستاها و مناطق در مسیر سیلاب مرکز و جنوب استان به ویژه بخش سیلوانا ی ارومیه، توابع اشنویه و نقده وارد شده است که نیاز به فعال سازی مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه و مداخله بهداشتی و درمانی شد.

وی فعال سازی اتاق بحران دانشگاه و اطلاع رسانی به اعضای درگیر درسامانه فرماندهی حادثه دانشگاه، فعال سازی سامانه هشدار سریع و اطلاع رسانی واعلام آماده باش به حوزه بهداشت و درمان دانشگاه و مسئولان دخیل درون بخشی و برون بخشی، آماده باش مراکز درمانی ارومیه و جنوب استان به منظور تقویت آمادگی و افزایش ظرفیت بیمارستان جهت پذیرش مصدومان احتمالی ناشی از سیلاب، آماده باش تمام مراکز فوریت های پزشکی استان به منظور فراخوانی احتمالی به مناطق حادثه دیده و مداخله 31 دستگاه آمبولانس در محل های سیل زده و در معرض سیلاب را از جمله اقدامات اولیه اتاق بحران دانشگاه برشمرد.

آقازاده در ادامه افزود: بلافاصله دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز و جنوب استان مستقر شد و تیم های بهداشتی به محل های سیل زده در بخش سیلوانای ارومیه و توابع اشنویه به منظور اقدامات مربوطه و ارزیابی آب آشامیدنی اعزام شد و یک دستگاه آمبولانس در منطقه سیلوانا علاوه بر آمبولانس پایگاه راژان تا تاریخ 27 فروردین استقرار یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: جمعیت تحت تاثیراز سیلاب در برخی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان اشنویه حدود هشت هزار و 500 نفر از 35 هزار نفر جمعیت تحت پوشش بود.

وی تخریب 50 درصد یک واحد بهداشتی در روستای گلاز از توابع اشنویه، قطع آب آشامیدنی روستای قلات چیان از توابع اشنویه به علت تخریب خط انتقال وارزیابی وپیگیری تیم بهداشتی جهت تامین آب آشامیدنی سالم را از جمله خسارات وارده عنوان کرد.

آقازاده همچنین جمعیت تحت تاثیراز سیلاب در شهر محمدیار و توابع آن را حدود 9 هزار نفر از 37 هزار نفر جمعیت تحت پوشش و جمعیت تحت تاثیر از سیلاب درمراکز جامع خدمات سلامت زیوه و دیزج مرگور بخش سیلوانای ارومیه حدود شش هزار نفر از جمعیت تحت پوشش حدود 18 هزار نفر و جمعیت تحت تاثیر سیلاب در برخی مراکز جامع خدمات سلامت از توابع بوکان حدود 26 هزار نفر از حدود 140 هزار نفر تحت پوشش اعلام کرد.

وی با اشاره به تخریب پل هاشم آباد بخش سیلوانای ارومیه و قطع ارتباط حدود 30 روستا با ارومیه خاطرنشان کرد: با تخریب این پل انتقال مصدوم و یا بیماران از آن محدوده از طریق مسیر اشنویه صورت می گرفت که در حال حاضر با ایجاد مسیر فرعی تا حدودی این مشکل حل شده است.

به گفته آقازاده همچنین یک نفر فوتی (نوجوان 12 ساله) در رودخانه گدار اشنویه و یک نفر مصدوم از توابع پیرانشهر به دنبال ریزش آوار ناشی از سیلاب از دیگر خسارات وارده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان ها و مراکز اورژانس های پیش بیمارستانی اعم از پایگاه های شهری و جاده ای اورژانس 115، مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت در مناطق سیل زده در حالت آماده باش کامل هستند و هماهنگی های لازم به منظور ارائه خدمات درمانی به مصدومان با پزشکان، پرستاران و سایر همکاران ذیربط انجام یافته است.

دکتر آقازاده همچنین گفت : با توجه به لزوم بررسی های بهداشتی در مناطق سیل زده ، شبکه های بهداشت و درمان و نیز مراکز بهداشت شهرستانها در مناطق سیل زده در آمادگی کامل به سر می برند و با اعزام تیمهای ارزیابی بهداشتی در حال ارائه خدمات بهداشتی اختصاصی موارد بحران هستند .

رئیس دانشگاه از مردم استان در خواست کرد به توصیه های همکاران حوزه های بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی به ویژه در مناطق سیل زده توجه کنند و از ایستادن و تماشا کردن سیل در نقاط حادثه خیز جداً خودداری کنند.  

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا