اخبار
کد خبر : 4292 ۱۳۹۶/۰۱/۲۸   

روحانی نویدبخش آینده روشن

شهربانو امانی / نماینده اسبق مردم ارومیه در مجلس

باید از رئیس‌جمهور بسیار سپاسگزار بود که دعوت جریان اصلاحات و اعتدالگراها را برای حضور در انتخابات۹۶ قبول کرده و روز جمعه جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت‌نام کرد. بنابراین ورود روحانی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری و همچنین نشان دادن علامت پیروزی در ستاد انتخاباتی وزارت کشور پیام مثبتی با خود به همراه داشت که بدون تردید این پیام نوید بخش استمرار راه دولت یازدهم و تداوم امید و آرامش در ایران عزیز است.

در این روزهای سرنوشت ساز و خجسته باید یادی از آیت‌ا... هاشمی کرد که ایشان قبل از رحلت با تاکید بر حضور دوباره روحانی در انتخابات اظهار کردند«با استقرار دولت اعتدال و با هوشمندی و آگاهی روز افزون جامعه، اکنون راحت می‌توان از مرگ استقبال کرد» بر این اساس طی چهار سال گذشته با استقرار دولت یازدهم یکبار دیگر جامعه ایرانی پس از سال‌ها، طعم واقعی امید و آرامش را چشید؛ بنابراین ورود رسمی روحانی به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات و اعتدال‌گرایان به کارزار انتخاباتی نوید بخش استمرار آرامش و امید در جامعه است.

روحانی به عنوان یک کاندیدای بسیار با تجربه که در یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری حضور داشت و نیز علاوه بر اینکه در طی چهار سال گذشته در قد و قامت یک رئیس جمهور ایفای نقش کرد، سوابق اجرایی و مدیریتی بسیار درخشانی در کارنامه خود دارد که این سوابق اجرایی و کارنامه موفق او را از سایر کاندیداها در انتخابات پیش رو متمایز می‌کند. برای اثبات این ادعا باید اذعان کرد که در سال ۹۲ در شرایطی مردم به روحانی رای دادند و او را شایسته ریاست جمهوری دیدند که به تعبیر یکی از کاندیداهای اصولگرا در مناظره‌های تلویزیونی یازدهمین دوره ریاست جمهوری کشور در شرایط خوبی قرار نداشت، اکنون نیز به‌طور قطع با وجود موفقیت‌های بسیار در عرضه‌های مختلف سیاست خارجه، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، جامعه خواهان استمرار دولت روحانی و تداوم آرامش کنونی در کشور است.

بر این اساس روز جمعه حسن روحانی در قامت یک حقوقدان و رئیس جمهور ایران در دولت یازدهم در ستاد انتخاباتی وزارت کشور حاضر شده و پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری۹۶ گفت: «من آمده‌ام و شما نیز بیایید برای ایران، آزادی، امنیت و اسلام». وی در سخنرانی روز جمعه خود به دغدغه‌های همه ایرانیان اشاره کرد و وعده امید و آرامش بیشتر را به جامعه ایرانی داد. بی‌تردید مردم ایران پیام دعوت رئیس جمهور را برای آمدن به صحنه شنیده و به طور قطع در ۲۹ اردیبهشت ماه برای رای دوباره به او به پای صندوق‌های رأی خواهند آمد تا برجام، امنیت و امید را در جامعه حفظ کنند؛ همان‌طور که در سال ۹۲ مردم ایران به صحنه آمدند تا دولتی بر سر کار آید که توانایی رفع بحران‌ها، غلبه بر ناکامی‌ها، بازگشت امید و آرامش به جامعه و جبران خسارت‌های ناشی از عملکرد دولت‌های نهم و دهم را بر کشور داشته باشد. زیرا جامعه ایرانی نیک می‌داند که روحانی شایسته ریاست جمهوری بر دولت دوازدهم بوده و تنها او با توجه به تجربه‌های چهار سال گذشته خود در جایگاه رئیس دولت یازدهم، آشنایی به امور کشور و کارنامه موفق و قابل دفاع خود می‌تواند از عهده حل و رفع سایر مشکلات موجود، به‌ویژه در حوزه اقتصاد بر آید. مخالفان برجام قبل از این نیز ثابت کرده‌اند که نه تنها توانایی حفظ برجام را ندارند بلکه تمایلی هم به حفظ آن ندارند.

جامعه می‌داند که روحانی استحاق اعتماد دوباره را دارد، زیرا هنوز کسی فراموش نکرده که در روزهایی که مردم ایران به خاطر این دستاورد مهم و بزرگ جشن سرور و شادی بر پا می‌کردند، مخالفان داخلی برجام تمام تلاش خود را به کار بستند تا دستاوردهای مهم برجام را ناچیز جلو دهند و در این راه ابایی از ایجاد برخی ذهنیت‌ها در چرایی این مخالفت نداشتند. به طور قطع رقبای روحانی همان کسانی که روزی تحریم‌ها را کاغذپاره می‌خواندند، هرگز دغدغه توسعه، امنیت و ادامه راه برجام را نخواهند داشت. این مدعیان امروز جایگاه ریاست جمهوری در دولت دوازدهم طی دو سال گذشته همواره توافق هسته‌ای را که تضمین کننده امنیت ملی ایران است را نادیده گرفته و حتی چوب لای چرخ دولت می‌گذاشتند. بیشترین تحلیلگران شناخته شده بین‌المللی، دیپلماسی و اعتدال‌ورزی وزرات امور خارجه و رئیس دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران را مورد ستایش قرار داده و از آنها به عنوان قهرمان دیپلماسی یاد می‌کردند. جامعه نیک می‌داند که روحانی توانایی‌های خود را در دولت یازدهم به اثبات رساند زیرا پس از ۱۲ سال گفت‌وگو در مورد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ وزیر امورخارجه روحانی موفق به تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شد که با تصویب آن، هر شش قطعنامه قبلی و تحریم‌های وسیع علیه ایران را ملغی و با این قطعنامه پرونده هسته‌ای ایران از ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل خارج شد. بنابراین نباید این دستاورد بزرگ را دست کم گرفت و باید یک بار دیگر به روحانی در جایگاه ریاست جمهوری برای ادامه و تحقق برنامه‌های خود و حل سایر مشکلات موجود به ویژه در حوزه اقتصاد فرصت داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا