اخبار
کد خبر : 4277 ۱۳۹۶/۰۱/۲۳   

سفر تیم فنی دانشگاه استرالیا به ایران برای همکاری با ستاد احیای دریاچه ارومیه

نشست مشترک مسئولین ستاد احیای دریاچه ارومیه با تیمی از مؤسسه امور بین الملل استرالیا با هدف آشنایی با مسئله دریاچه ارومیه و فعالیت‌ها و زمینه‌های کاری ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شد.

به گزارش نای قلم، نشستی علمی با حضور مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیا و مدیر امور بین الملل این ستاد با تیمی ۲۵ نفره از مؤسسه امور بین الملل استرالیا در دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شد.
در این جلسه ابتدا فیلمی ۶ دقیقه‌ای پخش شد که به معرفی شرایط ایجاد شده در حوضه دریاچه ارومیه، خشک شدن آن و تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه پرداخته شد. پس از آن حسین شاهباز - مدیر بخش بین‌الملل ستاد احیای دریاچه ارومیه،- وضعیت دریاچه ارومیه و حوضه آبریز آن، عوامل موثر بر خشک شدن این دریاچه و اثر آن بر اکوسیستم منطقه را تشریح کرد.

وی سپس به تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: رییس جمهور ایران پیش از روی کار آمدن، قول احیای دریاچه را به مردم منطقه داده بودند.

 در ادامه جلسه مسعودتجریشی - مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه- به سوالات حاضران - که بیشتر در خصوص مسائل اجتماعی و نقش دانشگاه‌ها در احیای دریاچه و همچنین چگونگی همکاری بین المللی در احیای دریاچه بود- پاسخ داد.
تجریشی به انتقال تجارب موفق مدیریت حوضه ماری دارلینگ استرالیا و بسترهای ایجاد شده برای همکاری ستاد احیاء با دانشگاه ملبورن استرالیا و سفر تیم فنی این دانشگاه به ایران در هفته آینده اشاره کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه ،در فروردین ماه سال جاری تیمی ۲۵ نفره از مؤسسه امور بین الملل استرالیا در قالب تور مطالعاتی به همراه مدیر این مؤسسه -پاتریک مور و سه نفر از متخصصین هیدرولوژی به ایران سفر کرده‌اند.این سفر به دنبال امضای تفاهمنامه بین ایران و استرالیا برای همکاری در امور آب با محوریت دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ملبورن استرالیا انجام شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا