Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4275 ۱۳۹۶/۰۱/۲۴   

برگزاری چهارمین عصر شعر سالانه / شاعران زندگانی و سیره امام علی(ع) را در جامعه رواج دهند

چهارمین عصر شعر سالانه با عنوان "چکامه های رجب" به همت حوزه هنری آذربایجان غربی عصر امروز برگزار شد.

به گزارش نای قلم، شماری از شاعران آذربایجان غربی همزمان با هفته "هنر انقلاب اسلامی" با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار کردند.

این دیدار به منظور نشست صمیمانه شاعران استان با حجت الاسلام سیدمهدی قریشی که برای چهارمین سال متوالی برگزار می‌شود، انجام شد.

در این مراسم از مجموع 32 شاعر حاضر، 12 نفر علی شجاع، علی محمدیان، علی صلاحلو، مصطفی قلیزاده، محمد میلانی، مرضیه انساندوست، باباعلی جوانمرد، ویدا افضلی، سید حیدرعلی آران، علی حبیبی، غلامرضا دانش فروز و احد افخمی نیا اشعار خود را قرائت کردند.

در این دیدار پس از قرائت اشعاری از سوی شاعران محلی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه سخنانی ایراد کرد.

سیره علوی بهترین الگو و سرمشق برای جامعه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با بیان اینکه سیره علوی بهترین الگو و سرمشق برای جامعه اسلامی است، گفت: جامعه اسلامی باید الگوگیری از سیره علوی را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به فضیلت‌ها و برتری‌های امام علی (ع) گفت: در زندگی شخصی، اجتماعی، حکومت‌داری، امور خانوادگی، امام علی (ع) الگوی همه‌جانبه است.

امام جمعه ارومیه خطاب به شاعرانی که در وصف مولای متقیان شعرسرایی کردند، گفت که سرودن شعر در وصف مولای متقیان توفیق بزرگی است که نصیب شاعران شده است، او سپس توصیه کرد: حضرت علی (ع) همیشه به فکر سعادت و همچنین عمل به دستورات قرآن بوده و همواره در گفتار و کردار در مسیر تحقق این اصل قدم گذاشته است و شاعران باید رهرو راستین طریق این امام همام باشند، حکومت داری، زندگانی و سیره امام علی (ع) را زنده کنند و در جامعه رواج دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با نگاه به زوایای مختلف زندگی حضرت علی (ع) می بینیم که ایشان دارای چه مقام بزرگ و حیرت انگیزی هستند به طوری که جورج جرداق نویسنده، شاعر و نمایشنامه نویس مسیحی مولف کتاب «الامام علی صوت العدالة الانسانیه / امام علی صدای عدالت انسانی» نیز در آثار خود به توصیف شخصیت و بزرگی حضرت علی (ع) پرداخته و در خصوص زندگی حضرت علی حیرت زده و سردرگم‌ مانده و به بزرگی ایشان اذعان کرده است.

زبان ادبیات و شعر؛ ابزاری مهم و اثرگذار برای انتقال ارزش ها

سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی در این دیدار گفت: طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی، دستاوردهای جهشی متکی به معنویت این نظام الهی از گستردگی و تنوع چشمگیری برخوردار بوده است که "هنر انقلاب اسلامی" یکی از این برکات است.

احد هوشمند اظهار کرد: "هنر انقلاب اسلامی" بنا به فرموده مقام معظم رهبری توانسته متعهدانه اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی را بیان و تبیین کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه شعر و هنر دینی، تصریح کرد: شاعران جوان می توانند منعکس کننده همه آرمان ها، سیاست ها، روش ها و واقعیت های انقلابی در آثار شعری خود باشند، پیام انقلاب باید به زبان شعر و هنر که خالص ترین و اصلی ترین و گیراترین زبان هاست منتقل شود.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی زبان ادبیات و شعر را ابزاری مهم و اثرگذار برای انتقال ارزش ها و دستاوردهای انقلاب به نسل های آینده دانست و افزود: شعر و هنر در خط مقدم فرهنگ و اندیشه قرار دارند از این رو در جاودانگی اندیشه ها و فرهنگ ها نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می‌کنند.

هوشمند اظهار امیدواری کرد شاعران استان در راستای تحقق اهداف نهاد انقلابی حوزه هنری گام بردارند.

در ادامه این مراسم شاعران از امام جمعه ارومیه خواستند که قطعه مشاهیر ارومیه تحقق یابد و امام جمعه ارومیه پاسخ داد موضوع را از استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه پیگیری می کنم که انشاآلله تحقق می یابد.

در پایان مراسم از خانواه شاعر فقید مرحوم سیاوش جمال زاده تقدیر شد و سپس از طرف امام جمعه ارومیه با اعطای هدیه از شاعران حاضر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا