اخبار
کد خبر : 4273 ۱۳۹۶/۰۱/۲۲   

فشار مالی بدهی بیمه ها بر دوش مردم است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم پرداخت مطالبات مراکز درمانی از سوی بیمه ها منجر به افت راندمان کاری می شود، گفت: آسیب‌های ناشی از عدم پرداخت مطالبات درمانی از سوی بیمه ها بر مردم تحمیل می شود.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفت وگویی درباره ضرورت پرداخت هرچه سریعتر مطالبات مراکز درمانی از سوی بیمه ها، اظهار کرد: نبود همکاری لازم و عدم پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی از سوی بیمه ها سبب افت راندمان کاری می شود و مراکز درمانی را در ارایه هرچه بهتر خدمات با چالش جدی مواجه می سازد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: متاسفانه آسیب های ناشی از عدم پرداخت به موقع مطالبات درمانی از سوی بیمه ها به چشم مردم خواهد رفت و لازم است وزارت کار نسبت به این تاخیر در پرداخت مطالبات پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متولی حوزه بیمه ها حسب قانون وزارت کار است و با توجه به اینکه مسئولیت شورای عالی بیمه را نیز وزیر تعاون بر عهده دارد باید نسبت به دیرکرد در پرداخت مطالبات مراکز درمانی اقدامات لازم را انجام دهد در حالی که به نظر می رسد وزیر کار در برابر این ضعف عملکرد پاسخگو نیست.

وی یادآور شد: اکنون بیمه ها انگیزه ای برای رفع مشکل مراکز درمانی ندارند درحالی که با فراگیر شدن طرح تحول سلامت باید به مراکز درمانی برای ارایه خدمات بهتر کمک شود.

هاشمی تصریح کرد: از سویی دیگر به نظر می رسد برخی از متولیان مربوطه در حوزه سلامت از جمله بیمه ها، وزیر بهداشت را در اجرای طرحی به بزرگی تحول سلامت تنها گذاشته اند و کمکی برای رفع مشکلات این وزارتخانه نمی کنند، بدون شک اگر بیمه ها از ابتدا نمی توانستند عهده دار هزینه های طرح تحول سلامت باشند باید قبل از اجرای آن، عدم ناتوانی خود را اعلام می کردند چراکه اکنون زمان برای نیمه کاره گذاشتن طرح تحول سلامت وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه مجلس نیز 8 میلیارد تومان از محل فروش اوراق قرضه جهت پرداخت مطالبات بیمه ها در نظر گرفت لازم است هرچه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات مراکز درمانی اقدام شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا