اخبار
کد خبر : 4271 ۱۳۹۶/۰۱/۲۲   

انجمن ادبی "فانوس" در ارومیه آغاز به کار کرد

انجمن ادبی ویژه شعر آئینی "فانوس" در ارومیه آغاز به فعالیت کرد.
به گزارش نای قلم، در این محفل ادبی - آئینی که در فرهنگسرای "طاها" به مدیریت شاعر جوان ارومیه ای محمد میلانی تشکیل شده بود، تعدادی از شاعران و صاحب نظران ادبی و مداحان اهل بیت (ع) شرکت داشتند.
در ابتدای این جلسه محمد میلانی طی سخنان کوتاهی هدف از تشکیل انجمن فانوس را آغاز فعالیتی جدید در راستای ارتقای سطح ادبی شاعران به ویژه شاعران آئینی ارومیه، ایجاد تعامل و رابطه بین شاعران عرصه شعر آئینی و دیگر شاعران و بنیانگذاری نقد شعر شاعران آئینی معرفی کرد و گفت: جای نقد علمی شعر آئینی در این شهر خالی است و انجمن ادبی فانوس با هدف ارتقای جنبه های ادبی و غنی سازی محتوای شعر آئینی شاعران این شهر با حضور شاعران و و منتقدان و مدیحه سرایان و ثناخوانان اهل بیت (ع) تشکیل می شود.
در ادامه نخستین جلسه انجمن ادبی فانوس، یاسین حاجی زاده یکی از شاعران جوان ارومیه بخشی از قواعد دستور زبان ترکی آذربایجانی را برای حاضران تبیین کرد.
سپس مصطفی قلیزاده علیار طی بیاناتی به بیان عناصر بنیادین شعر آئینی پرداخت.

وی با بیان اینکه سه عنصر اصلی شعر آئینی عبارت از معرفت، حماسه و مصیبت است، گفت: هر شعری که بعد از رسیدن به حد شعر، این عناصر را داشته باشد می توان گفت: شعر آئینی است.
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متاسفانه شعر آئینی ما در زبان فارسی و ترکی جز مواردی خاص، اغلب فاقد عناصر اصلی شعر آئینی است.
این شاعر، ادیب و روزنامه نگار با اظهار خوشحالی از تشکیل انجمن ادبی - آئینی فانوس، ابراز امیدواری کرد انجمن ادبی فانوس بتواند گام های موثر در پرورش شاعران توانمند آئینی و توانمندسازی شاعران این عرصه بردارد.
در بخشی دیگری از برنامه انجمن فانوس، تعدادی از شاعران حاضر اشعار خود را در موضوعات مختلف قرائت کردند از غلامعلی کریمی، یاسین حاجی زاده، مرضیه انساندوست، علی حبیبی، صادق داسگر، سجاد صافی، علی شجاع، عاطفه قوه چیان و ... 
همچنین محمدرضا شریف زاده مداح اهل بیت (ع) به ترنم شعری از محمد میلانی در مدح امام علی (ع) پرداخت.
در پایان این برنامه ادبی تعدادی از شاعران با مصطفی میلانی رئیس فرهنگسرای طاها دیدار و گفتگو کردند.
رئیس فرهنگسرای طاها از امکانات و ظرفیت های آن در راستای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به اهالی به ویژه اهل ادب و هنر و فرهنگ و آموزش های هنری با مهمانان به گفتگو نشست / منبع: نشریه دنیز

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا