Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 427 ۱۳۹۴/۰۵/۲۶   

تله‌ کابین ارومیه تا یک‌سال آینده افتتاح می‌شود

عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه از افتتاح تله‌ کابین ارومیه تا یک سال آینده خبر داد.

به گزارش نای قلم، عصمت گرامی در گفت و گویی اظهار کرد: از سال 1379 کلنگ‌زنی تله‌کابین ارومیه آغاز و روند پیشرفت کار با آرامی طی شد و در این باره دو سرمایه‌گذار از بخش‌خصوصی وارد عرصه شدند اما با وجود تحریم‌ها با یک سری ممنوعیت‌ها همراه شد تا کابین‌های مورد نیاز از کشور اتریش وارد نشود.

وی افزود: در این زمینه با کشور ترکیه قرارداد‌هایی مبنی بر اتمام کار بسته شده و 2 میلیون یورو به حساب شرکت ترکیه‌ای واریز شد.

گرامی تصریح کرد: محدودیت بعدی که عامل متوقف شدن کار شد تحویل ندادن زمین توسط اداره کل منابع طبیعی است و از سوی دیگر ندادن تسهیلات مورد نیاز از جانب بانک ها از سایر عوامل در متوقف شدن پروژه ساخت تله‌کابین شد.

وی بیان کرد: این عوامل سبب شد دو سرمایه‌گذار زمین‌گیر شده و پروژه متوقف شود اما با این وجود، یک سرمایه‌گذار از کشور عراق و یک سرمایه‌گذار از شهر ارومیه کار را در دست گرفتند و در این زمینه 75 درصد سهم سرمایه‌گذار اربیلی و 25 درصد سهم سرمایه‌گذار ارومیه‌ای است.

عضو شورای شهر ارومیه گفت: با توجه به دستورات استاندار آذربایجان‌غربی ارگان های مربوطه همکاری لازم را با شهرداری ارومیه نکردند اما در نهایت سند زمین ایستگاه اول تله‌کابین ارومیه صادر شد اما سند زمین ایستگاه آخر صادر نشده است.

وی افزود: در این زمینه 2 میلیون و 60 هزار یورو به حساب شرکت ترکیه‌ای واریز شده و پس از برداشته شدن تحریم‌ها کشور اتریش آمادگی خود را برای تحویل کابین اعلام کرده است و برای نهایی شدن کار، 3 هزار یورو دیگر جهت به نتیجه رسیدن فاز اول به  طول 2 کیلومتر مورد نیاز است.

به گزارش شهرداری ارومیه عضو کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری گفت: سهام‌داران از شهرداری و ارگان های دیگر به منظور تکمیل اعتبار مورد نیاز درخواست مشارکت کرده‌اند و اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا یک سال آینده فاز نخست آن افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا