اخبار
کد خبر : 4269 ۱۳۹۶/۰۱/۲۱   

50 درصد بانوان پس از زایمان در معرض مبتلا به افسردگی قرار می گیرند

پزشک فوق تخصص زنان و زایمان در ارومیه گفت:  از هر 100 نفر، 50 نفر بعد از زایمان در معرض مبتلا به بیماری افسردگی پس از زایمان قرار می گیرند که باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش نای قلم، فاطمه بهادری در گفت و گویی اظهار کرد: افسردگی بعد از زایمان بیماری است که تا سه ماه بعد از زایمان در بانوان رخ می دهد.

پزشک فوق تخصص زنان و زایمان در ارومیه گفت: نگرانی هایی از قبیل عدم توانایی نگهداری از نوزاد، کم خوابی، عدم حمایت روحی و روانی و داشتن سابقه مصرف دارو می تواند احتمال مبتلا به این بیماری را در زنان تشدید بخشد.

وی بیان کرد: در برخی از زنان در دو هفته نخست زایمان، این بیماری به صورت خفیف مشاهده می شود که چندان نگران کننده نیست و با روان درمانی بهبود می یابد.

بهادری تصریح کرد: افسردگی پس از زایمان در صورتی که شدید باشد نگران کننده است و با علائمی از قبیل تغذیه نامناسب، کاهش و یا افزایش غیر عادی وزن، بی انگیزگی در امورات زندگی و بروز افکار خودکشی همراه است.

این طبیب مادر و کودک اظهار کرد: از هر یک هزار مادر یک فرد ممکن است به جنون بعد از زایمان دچار شده که در این موارد خطراتی کودک و مادر را تهدید می کند و بایستی با مراجعه به روانپزشک و بستری زود هنگام اقدامات روان درمانی آغاز شود.

بهادری افزود: در حالت کلی چنانچه بیماری افسردگی تا دو هفته بعد از زایمان رفع شود نگرانی وجود ندارد ولی در صورتی که مادر به وضعیت خود و فرزندش بی توجه باشد و این بی توجهی از دو تا سه هفته به طول بیانجامد بایستی به روانپزشک مراجعه شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری افسردگی بعد از زایمان در برخی موارد ژنتیکی بوده و با بکارگیری روش های مشاوره از شدت مبتلا به آن کاسته می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا