اخبار
کد خبر : 4261 ۱۳۹۶/۰۱/۲۰   

رای‌گیری رفراندم قانون اساسی ترکیه در ارومیه

شهروندان ترکیه‌ای مقیم ایران امروز در ۳ شهر از جمله ارومیه در رفراندوم قانون اساسی کشور شرکت کرده و رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش نای قلم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شهروندان ترکیه ای که در ایران ساکن هستند با حضور پای صندوق های رای در شهرهای تهران، تبریز و ارومیه در رفراندوم قانونی اساسی شرکت کردند و رای خود را به صندوق انداختند.

در این زمینه رضا خاقان تکین، سفیر ترکیه در تهران با ابراز امیدواری درباره کسب بهترین نتیجه به خبرنگار آناتولی گفت: ۱۱۰۰ نفر از شهروندان ترک در ایران واجد شرایط رای دادن هستند.

وی در این زمینه همچنین اظهار داشت: بیشترین افراد با تعداد ۸۴۴ نفر در تهران، ۱۸۵ نفر در تبریز، ۵۱ نفر ارومیه و ۲۰ نفر هم در مشهد ساکن هستند.

به دلیل جمعیت کم ترک‌های ساکن مشهد در آن نمایندگی صندوق رای در نظر گرفته نشده است. در انتخابات پیشین ۲۴۵ نفر در ایران رای دادند که ۱۸۰ نفر ساکنان تهران بودند و مشارکت ۲۶ درصدی داشتیم. البته ممکن است برخی افراد در مرز و یا کشورهای دیگر رای داده باشند.

دو میلیون و ۹۷۰ هزار ترکیه واجد شرایط شرکت در انتخابات در خارج از ترکیه زندگی می کنند. اخذ رای از دو هفته پیش در ۵۷ کشور جهان و ۱۲۰ نمایندگی آغاز شده است. امروز در ایران رای گیری می شود. رای‌گیری ساعت ۹ امشب در ایران و دیگر کشورهای جهان به پایان می رسد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا