اخبار
کد خبر : 424 ۱۳۹۴/۰۵/۲۶   

حمله دوباره به کاميون‌‌هاي ايراني در ترکيه

*مرز بازرگان به سمت ترکیه باز است

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از حمله دوباره به 2 کامیون ایرانی در ترکیه در دو شب اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه به رانندگان آسیبی وارد نشده اما کامیون‌ها در آتش سوخته است.

به گزارش نای قلم، محمد جواد عطرچیان گفت: ‌افراد ناشناس شب گذشته به دو کامیون ایرانی و چند شب پیش نیز به یک کامیون ایرانی در منطقه چالدران ترکیه حمله کردند.

عطرچیان با بیان اینکه ‌به رانندگان ایرانی صدمه‌ای وارد نشد اما ‌کامیون‌ها به آتش کشیده شد، گفت : در یک ماه اخیر 9 بار به خوردهای ایرانی در خاک ترکیه حمله شده است و دولت ترکیه باید پاسخگوی این گونه حوادث و حفاظت از جان و مال مسافران و خودروها باشد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه دولت ترکیه باید خسارت اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و انهدام بار آنها را بپردازد ، گفت: وزارت امور خارجه موضوع جلوگیری از ادامه این حوادث برای خودروهای ایرانی را پیگیری خواهد کرد و پیگیری لازم از طرف سفارت ترکیه در ایران در حال انجام است.

عطرچیان اظهار داشت: مرز بازرگان همچنان به سمت ترکیه باز است اما از خودروهای باری و مسافری ایرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند می خواهیم از سفرهای غیرضروری به این کشور خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما عطرچیان ادامه گفت: کامیون‌های ایرانی که قصد ترانزیت کالا به اروپا را دارند در صورت امکان از مسیرهای جایگزین برای ترانزیت کالا به اروپا استفاده کنند که البته مسیرهای جایگزین، هزینه انتقال بار را برای کامیون‌ها و شرکت‌های حمل و بار افزایش می‌دهد.‌

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا