اخبار
کد خبر : 4239 ۱۳۹۶/۰۱/۱۶   

اصلاح 246 کیلومتر شبکه توزیع آب در دولت یازدهم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان‌غربی از توسعه شبکه توزیع آب به مساحت 231 کیلومتر خبر داد و گفت: 246 کیلومتر شبکه توزیع آب در دولت یازدهم اصلاح شده است.

به گزارش نای قلم، رسول اکبری در گفت و گویی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان در بیش از دو دهه فعالیت خود، دستاوردهای قابل توجهی در بخش‌های آب و فاضلاب داشته که این دستاوردها در دولت یازدهم برجستگی ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید، شاهد واگذاری 84 هزار و 620 فقره انشعاب آب و 150 هزار و 731 فقره آحاد آب بوده‌ایم.

وی تعداد چاه‌های حفر و تجهیز شده را 32 حلقه دانست و بیان کرد: علاوه بر آن، در دوران فعالیت دولت یازدهم، انشعابات استاندارد شده به 39 هزار و 658 فقره و کنتورهای خراب تعویض شده به 60 هزار و 877 فقره رسید.

اکبری با اشاره به خدمات بخش فاضلاب استان افزود: در این باره نیز ضمن واگذاری انشعابات فاضلاب به تعداد 73 هزار و 391 فقره، 134 هزار و 191 فقره آحاد فاضلاب نیز واگذار شد.

وی گفت: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب استان، جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر را در 38 شهر سطح استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار داده که از این میان نزدیک به 100 درصد جمعیت مزبور تحت پوشش خدمات آب و 62.5 درصد تحت پوشش خدمات جمع آوری فاضلاب قرار دارند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آبفای استان با ابراز خرسندی از اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان با تجهیز سامانه ارتباطات مردمی 122 و مرکز پایش و راهبردی تاسیسات آبفا، موفق به ارتقای میزان رضایت مندی مردم شرکت از طریق مدیریت فشار و رفع اتفاقات آب و پاسخگویی سریع به مشترکان شده است، اظهار کرد: به طوری که رفع مشکلات تامین آب در شهرهای دارای تنش آبی، جلوگیری از کمبود فشار و قطعی آب در ماه‌های پیک مصرف و کاهش اتفاقات در سه سال اخیر، تاثیر بسزایی در افزایش رضایتمندی مشترکان در دولت یازدهم داشته است.

اکبری تصریح کرد: در خصوص رفع مشکلات قطعی و افت فشار آب، بهسازی 30 حلقه چاه آب با هزینه‌کرد بالغ بر سه میلیارد و 900 میلیون ریال منجر به افزایش ظرفیت آب دهی چاه‌ها به میزان بیش از 550 لیتر بر ثانیه شده که همین اقدام علاوه بر افزایش میزان رضایتمندی مشترکان، 27 میلیارد ریال کاهش هزینه از بابت حفر چاه‌های جدید در پی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی، حاکمیتی و قانون‌گذاری برای استفاده حداکثری از ظرفیت قوانین و مقررات برای مردمی کردن اقتصادی این شرکت، افزود: در این راستا راهکارهای مشارکت مالی مردم به استناد تبصره سه ماده واحد قانون ایجاد تسهیلات برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب به شوراهای اسلامی شهرهای استان پیشنهاد شده و پس از تشریح وضعیت موجود و نیاز آتی تاسیسات آبفا، شرکت در کمیسیون‌ها و جلسات شورای شهر مصوبات لازم اخذ و در شهرهای استان اجرا شده است.

وی گفت: در این راستا راهکارهای مشارکت مالی مردم به استناد تبصره سه ماده واحد قانون ایجاد تسهیلات برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب به شوراهای اسلامی شهرهای استان پیشنهاد شده و پس از تشریح وضعیت موجود و نیاز آتی تاسیسات آبفا، شرکت در کمیسیون‌ها و جلسات شورای شهر مصوبات لازم اخذ و در شهرهای استان اجرا شده است.

اکبری با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت قوانین و مقررات در شناسایی منابع مالی سرمایه‌ای داخلی شرکت، بیان کرد: از سوی دیگر برنامه‌ریزی و اقدام برای توسعه خدمات الکترونیکی آن نیز انجام شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا