Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4230 ۱۳۹۶/۰۱/۱۶   

کارگران به کسانی رای می‌دهند که مناسبات اقتصادی را تغییر دهند

یک فعال کارگری با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات گفت: اگر قرار باشد مناسبات اقتصادی معیوب تغییر نکند، رای دادن و انتخابات هیچ سودی به حال کارگران ندارد، کارگران به کسانی رای می‌دهند که مناسبات اقتصادی را تغییر دهند.

به گزارش نای قلم، ناصر آقاجری در گفت و گویی اظهار کرد: ساختار اقتصادی فعلی با حذف تدریجی قانون کار، ایجاد سرمایه داری دلالی توسط نهادینه کردن قراردادهای موقت کار و با مهندسی آمار تورم،  بانی نابودی قدرت خرید کارگران وکل جامعه ایران شده‌است.

وی تاکید کرد: فرآیندی که حرکت این قطارامپریالیسمی (تعدیل ساختاری و خصوصی سازی ) ایجاد کرده و آقایان هم قصد پیاده شدن از آن را ندارند، روز به روز بیشتر ایران را به پرتگاه ژرف فاصله طبقاتی و رکود می‌کشاند ؛ پس از نزدیک به سی سال از اجرای این سیاست‌ها، چیزی که شاهد هستیم فقط گسترش رکود و تورم، فقر و بیکاری و فساد اقتصادی است و درنتیجه،  کارگران ایران، یعنی تنها مولدان اجتماعی  قربانی  و از هستی ساقط شده‌اند.

وی ادامه داد: در هر صورت کارگران ایران با نگرانی این واقعیت ها را دنبال می‌کنند و در شرایطی که قدرت اعتراض از آنها سلب شده، به دنبال راهکاری هستند که اوضاع را تغییر دهد.

این فعال کارگری در ادامه بحث به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: کارگران به کسانی رای می دهند که مناسبات اقتصادی تعدیل ساختاری و خصوصی‌سازی را نفی کنند و برای یک اقتصاد مردمی برنامه مشخص داشته باشند؛ برنامه‌ای که بر محور توسعه  صنعتی با رعایت استاندارد های جهانی برای تولید کالا برنامه‌ریزی شده باشد و هدفش پایین آوردن حداقل استثمار کارگران و کلیه نیروی کار باشد.

آقاجری ادامه داد: در غیر این صورت، این انتخابات هم مانند انتخابات پیشین، فایده‌ای برای نیروی کار و کارگران نخواهد داشت و قادر نخواهد بود  پاسخ گوی نیازهای اجتماعی خیل عظیم دستمزدبگیران باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا