اخبار
کد خبر : 423 ۱۳۹۴/۰۵/۲۶   

هفته فرهنگی آذربایجان غربی در استان ارزروم ترکیه اجرا می شود

*راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی در ارزروم ترکیه ضروری است

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی  از اجرای هفته فرهنگی آذربایجان غربی در استان ارزروم ترکیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری ظهر امروز در دیدار با سرکنسول و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه برهمکاری های متقابل درزمینه توسعه گردشگری تاکید کرد .

وی با اشاره به توانمندی های آذربایجان غربی در زمینه گردشگری افزود: استان آذربایجان غربی نزدیک ترین استان کشور به استان ارزروم ترکیه است و این موضوع می تواند بر افزایش مراودات فرهنگی و گردشگری دو استان بیفزاید.

جباری با اشاره به لزوم راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی در ارزروم ترکیه تصریح کرد: با توجه به تنوع محصولات صنایع دستی استان آذربایجان غربی و نزدیکی فرهنگی و استقبال مردم ترکیه از این مجموعه های نفیس فرهنگی که جلوه گر آثار فرهنگ و تمدن هزارساله این مرزو بوم هستند، راه اندازی این بازارچه ها موجب رونق بازار داخلی و خارجی هنرمندان استان می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر راه اندازی هفته فرهنگی آذربایجان غربی در استان ارزروم ترکیه افزود: مسئولیت سنگینی برای برپایی هفته فرهنگی آذربایجان غربی در استان ارزروم ترکیه برعهده سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی نهاده شده که عملی شدن آن نیازمند برنامه ریزی های مستمر، همکاری ها و هماهنگی های لازم بین طرفین است.

حسین قاسمی سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه نیز در این دیدار به ضرورت تبادل فرهنگی متقابل اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی در مهر ماه سال جاری در ارزروم یکی از این برنامه هاست.

سرکنسول ایران در ارزروم ارومیه را یکی از قطب های مهم گردشگری عنوان کرد و افزود: صنایع دستی، موسیقی سنتی فولکلور، جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی، می تواند این استان را به عنوان نگین انگشتری استان ها معرفی کند.

وی با درخواست اجرای برنامه های فرهنگی و معرفی جاذبه های گردشگری در ارزروم ترکیه گفت: ارزان سازی هتل های داخل کشور، چاپ اطلاعات به زبان ترکی استانبولی در مجلات گردشگری، تهیه بروشورهای رنگی و نقشه های استانی و راه اندازی گردشگری سلامت از دیگر برنامه هایی است که می توان در قالب نمایشگاه و جشنواره برای مردم ارزروم عرضه کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا