اخبار
کد خبر : 422 ۱۳۹۴/۰۵/۲۶   

افزایش 7.5 درصدی مسافران ورودی به آذربایجان غربی

* اعضای ستاد خدمات سفر استان آذربایجان غربی برای پذیرایی از مسافران آمادگی کامل داشته باشند

سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی از افزایش 7.5 درصدی مسافران ورودی به آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی اسلامنور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفراستان که با هدف بررسی و ارزیابی فعالیت های کمیته های زیرمجموعه این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: با پیش بینی افزایش تعداد مسافران در شهریور ماه ضروری است تمام دستگاه های فعال در حوزه سفر و خدمات سفر تمهیدات لازم را برای رفاه مسافران و حفظ آرامش و امنیت آنان به کار گیرند.

وی همچنین نظارت جدی برنحوه فعالیت تورگردان ها و آژانس های مسافرتی در استان را خواستار شد و افزود: ساماندهی و نظارت بر نحوه فعالیت و کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران توسط این مراکز باید به طور جدی از طریق نهادهای مسئول پیگیری شود و با مراکزغیرمجازی که بدون هرگونه صلاحیتی موجب گرفتاری مسافران در داخل و یا خارج از کشور می شوند قاطعانه برخورد شود.

سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با ابراز رضایت ازتلاش کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر در فراهم ساختن امکانات برای رفاه مسافران در ایام تعطیلات نوروز و تابستان امسال اظهار داشت: توسعه خدمات الکترونیک از جمله سامانه های اینترنتی به منظور معرفی جاذبه های گردشگری استان و آگاهی مسافران از مناطق دیدنی و اماکن اقامتی استان از طریق این سامانه اینترنتی در رشد مسافران ورودی به استان می تواند تاثیر بسزایی را داشته باشد و باید در این رابطه نیز کارهای در دست اجرا تسریع شوند.

پیمان آرامون مدیرحمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به بررسی نحوه فعالیت و مشکلات کمیته های اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر در استان ها و ستاد مرکزی گفت: یکی از عمده مباحث مورد توجه مسئولان ارشد استانی توزیع متوازن خدمات در سراسر استان است که در این رابطه با توجه به طولانی بودن جاده های ارتباطی پراکنش مراکز خدماتی و امدادی دراین محورها بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: ایجاد هماهنگی و انسجام میان دستگاه های امدادی، استفاده از توان عملیاتی هلال احمر واورژانس از جمله مباحث مهمی است می تواند در افزایش محدوده تحت پوشش و سرعت دهی به عملیات امداد و نجات در محورهای ارتباطی استان تاثیر بسزایی را داشته باشد و در همین زمینه نیز جلسات متعددی برگزار شده است.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه در گزارشی از افزایش آمار مسافران ورودی به استان خبر داد و گفت: در چهار ماه گذشته از سال جاری مجموع مسافران اقامت یافته در هتل ها و مسافرخانه ها و میهمان پذیرهای استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال با 7.5 درصد رشد به 41305 نفر رسید که پیش بینی می شود در آخرین ماه از تعطیلات تابستانی همچنان شاهد افزایش حضور مسافران به استان باشیم.

وی افزود: در این مدت آمار مسافران اقامت یافته در کمپ ها، چادرها، مدارس و منازل نیز با 111 هزار و 700 نفر در مقایسه با پارسال 8.6 درصد و آمار بازدید کنندگان از موزه ها و اماکن تاریخی استان نیز 17.6 درصد رشد داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه نیز در ادامه این جلسه به برگزاری سومین دوره جشنواره انگور در ارومیه در شهریورماه اشاره کرد و گفت: این دوره از جشنواره با هدف معرفی ویژگی های محصول انگور و احیای آیین های و مراسم های کهن و بومی استان از تاریخ 24 شهریورماه به مدت پنج روز در محل دهکده ساحلی پی چست ارومیه برگزار می شود.

مهرداد سلامت افزود: دراین دوره از تمام شهرداران کشورمان و شهرداران استان های همجوار با آذربایجان غربی در کشورهای همسایه برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمده است.

وی برگزاری بازی های بومی و محلی استان، احیای سنت های دیرین و محلّی، تئاتر خیابانی و پخت 15 تن آش دوغ و ثبت آن در فهرست آثار فرهنگی کشور به نام شهرارومیه را از دیگر برنامه های سومین دوره از جشنواره انگوردر ارومیه برشمرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا