اخبار
کد خبر : 421 ۱۳۹۴/۰۵/۲۶   

آثار ارسالی به دبیرخانه شعر رضوی 26 درصد رشد دارد

*342 اثر از شاعران داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی 6/26 درصد و تعداد شرکت‌کننده 5/15 درصد افزایش داشته است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام محمدباقر کریمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: 342 اثر از شاعران داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی در ارومیه ارسال شده است که از این تعداد، 320 اثر از شاعران داخلی و 22 اثر از شعرای دیگر کشورها ارسال شده و مورد داوری قرار گرفته اند.

وی افزود: در جشنواره امسال شاعرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و همچنین جمهوری خودمختار نخجوان و شهرهای آذری زبان تبریز، زنجان، اردبیل، تهران، مراغه، اهر، مشهد، قزوین، خراسان جنوبی و کرج حضور می یابند.

به گفته کریمی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی-آذری 29 مرداد ماه در سالن اجتماعات اداره برق آذربایجان‌ غربی برگزار می شود، در هر دو بخش داخلی و خارجی سه نفر برگزیده می شوند که علاوه بر افراد برگزیده توسط هیات داوران در این آیین از هفت نفر پیشکسوت حوزه ادبیات از داخل و خارج کشور قدردانی می شود که مختار صادق زاده، عبدالله سعیدی، کامل نوروزی و مرحوم حاج علی اکرام از آن جمله هستند.

وی هدف از برگزاری جشنواره شعر رضوی را ترویج و اشاعه فرهنگ ناب رضوی در ایران اسلامی و سایر کشورهای هم‌جوار و علاقه‌مند به اهل‌بیت(ع) اعلام و تصریح کرد: برگزاری اتاق فکر، دیدار با نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، حضور و همکاری شبکه سحر و طراحی پورتال استانی از اقدامات انجام گرفته برای این جشنواره است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا