اخبار
کد خبر : 4209 ۱۳۹۶/۰۱/۰۴   

وجود قاچاق در کشور، نتیجه کم‌کاری مسئولان است

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه در بروز قاچاق کم‌کاری مسئولان و عطش مردم برای استفاده از کالای خارجی مؤثر و تأثیرگذار است، گفت: چرا باید در آذربایجان غربی که یک استان مرزی بوده و صادرات و واردات گسترده از مرزهای آن صورت می‌گیرد دستگاه x ray وجود نداشته باشد و این ناشی از عدم توجه مسئولان است.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به اینکه یاد معاد و قیامت خداترسی و تقوا را در انسان تقویت می‌کند، بیان کرد: بعد از مرگ از مردم در مورد عقاید خویش توسط دو فرشته به نام نکیر و منکر سؤال می‌شود که اگر مؤمن باشد توانایی دادن جواب را داشته و دری از بهشت به قبر وی باز می‌شود.
قریشی ادامه داد: اگر فرد کافر بوده و نتواند به سؤالات خدا، پیامبر، دین و امامت کیست جواب بدهد آتشی از جهنم به‌سوی قبر او روانه شده و لباسی از آتش بر تن او می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه، تقوای الهی را تنها راه نجات انسان‌ها دانست و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال نو اظهار داشت: بر همگان وظیفه است تا در عمل به فرمایشات ایشان اهتمام جدی داشته و سخنان ایشان را به مردم منتقل کنند.
وی مهم‌ترین مسئله امروز کشور را اقتصاد و معیشت دانست و افزود: اسلام اهمیت زیادی به امر اقتصاد داشته و حتی در کنار جهاد به نفس به جهاد اقتصادی اشاره می‌کند و اگر چرخه اقتصادی کشور نچرخد جامعه زمین‌گیر می‌شود.
قریشی ادامه داد: برای اینکه اقتصاد کشور توسعه‌یافته و سروسامان بگیرد باید اقتصاد و بیت‌المال به دست افراد کارآزموده و متخصص که در حین حال دین‌دار و دلسوز مردم هستند سپرده شود تا ماجراهایی مانند حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها پیش نیاید.
وی هدف دشمن از به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه کشور را دست کشیدن مردم از دین خواند و خاطرنشان کرد: این مسئله تازه‌ای نیست و از صدر اسلام نیز دشمنان با ترفندهای اقتصادی مانند محاصره و تحریم اقتصادی سعی در تحت‌فشار گذاشتن مسلمانان و ناامیدی آنان داشتند که به عنایت خداوند که تمام خزائن زمین و آسمان در دست اوست موفق نشدند و نخواهند شد.
امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه در بروز قاچاق کم‌کاری مسئولان و عطش مردم برای استفاده از کالای خارجی مؤثر و تأثیرگذار است، گفت: چرا باید در آذربایجان غربی که یک استان مرزی بوده و صادرات و واردات گسترده از مرزهای آن صورت می‌گیرد دستگاه x ray وجود نداشته باشد و این ناشی از عدم توجه مسئولان است.
قریشی تصریح کرد: امسال با توجه به فضای ناامنی که در ترکیه وجود دارد ولی مردم شهر و استان ما با اشتیاق و شوق برای خرید اجناس به ترکیه سفر کرده‌اند که این مایه تأسف برای همه‌کسانی هست که می‌گویند جوان بیکار دارند ولی از جنس خارجی استفاده ‌می‌کنند.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه فردی اگر آبروی مؤمنی را ببرد تا او را از چشم مردم بیندازد از ولایت خدا خارج شده و به ولایت شیطان درآمده است، یادآور شد: ارومیه در صدر بیشترین افراد ثبت‌نامی برای شرکت در انتخابات شورای شهر و روستا قرار دارد و این باعث شکر بوده که افراد زیادی احساس مسئولیت و انجام وظیفه در استان دارند.
قریشی افزود: داوطلبان باید به گفتار و رفتار خودشان دقت کنند زیرا تمامی اعمال فرد مسلمان ثبت و ضبط می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وقتی فرد مؤمن به برادر خود تهمت بزند، دین و ایمان از قلب او بیرون می‌رود، ادامه داد: صندلی قدرت، ارزش از بین بردن دین و ایمان را ندارد و افرادی که در انتخابات بداخلاقی می‌کنند باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: هیچ فرد مسلمانی برای رسیدن به خواسته‌های دنیوی نباید برادر دینی‌اش را زیر سؤال ببرد و موجب رنجش خاطر دیگر داوطلبان در انتخابات پیش رو شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا