اخبار
کد خبر : 420 ۱۳۹۴/۰۵/۲۶   

مجلس یکدست باعث انحرافات زیادی می شود

* با شعار و تقصیرها را به گردن یکدیگر انداختن کشور آباد نمی شود

سال انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان به اندازه‌ای اهمیت دارد که از اواخر سال گذشته مباحثی را به‌دنبال دارد. سخن‌ گفتن از اهمیت این دوره از انتخابات مجلس، برای برخی یادآور جملاتی است که در همه انتخابات‌ها از ریاست‌جمهوری گرفته تا مجلس و شورای شهر، بیان می‌شود اما به‌دلیل فضای خاص سیاسی کشور، موضوع دو انتخابات تفاوت‌های جدی‌ای با موارد گذشته دارد؛ انتخاباتی که با دو صندوق رأی برگزار می شود و به‌طور همزمان تکلیف مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری را تعیین خواهد کرد.

به گزارش نای قلم، با نزدیک شدن به اسفند سال جاری، به‌تدریج فضای کشور به‌سمت انتخاباتی شدن پیش می‌رود و شاهد حضور چهره های مختلف از هر گروه در استان هستیم. یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه آذربایجان غربی، آیت الله سید محسن تبریزی از چهره های شاخص جریان اصلاحات است که در حال حاضر در نجف اشرف مشغول تدریس است، هر چند که او در دیدار با برخی از فعالان جریان اصلاح طلب استان در ارومیه اعلام کرد انگیزه ای برای حضور در مجلس خبرگان رهبری ندارد اما این را نیز گفت که در صورت مساعد بودن شرایط، با پیشنهاد برخی از چهره های فعال و معتمد کشوری و استانی برای حضور در حوزه  انتخابیه استان آذربایجان غربی موافقت خواهد کرد.

 موسوی تبریزی در این دیدار با بیان اینکه وظیفه خبرگان نظارت بر نهادهای وابسته به رهبری و عملکرد رهبری با احترام منطبق با آداب اسلامی و قرآنی، حفظ وحدت ملی و حفظ کرامت رهبری است، گفت: با توجه به نقش مهمی که مجلس خبرگان  برای کشور دارد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، یکی از راه‌ها برای توجه بیشتر به مجلس خبرگان انتخابات افراد توانمند و شایسته برای این مجلس است.

او ادامه داد: مردم باید با آگاهی افراد توانمند را وارد مجلس خبرگان کنند، افرادی که به معنای واقعی کلمه به مسائل روز آشنایی داشته باشند و جایگاه این مجلس و وظایفی را که بر عهده دارد به خوبی درک کرده باشند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در دوره سوم مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انتخابات امری مبارک و به نوعی یک حرکت سازنده است و به موجب سخنرانی ها و برپایی میزگردها بستری برای رشد فکری و فرهنگی جامعه محسوب می شود.

موسوی تبریزی ادامه داد: برای داشتن مجلسی که با اقتدار کامل به کار خود برسد، انتخاب کنندگان به اندازه رئیس جمهور، وزارت کشور، شورای نگهبان و ... مسئول هستند چرا که باید افرادی شجاع، باتدبیر، مدبر و معتمد انتخاب کنند.

وی در عین حال با بیان اینکه مجلس یکدست مضر و باعث انحرافات زیادی می شود، تصریح کرد: بايد به فكر مجلسي يكدست از نظر توانمندي، تجربه، كارآمدي و اثرگذاري باشيم، اگر افکار و دیدگاه های مختلف در مجلس حاکم شود به واسطه انتقادات، اشکالات موجود رفع و قوانین وضع شده از دوام بیشتری برخوردار می شوند، هر چقدر قوانین از نظر حقوقی و علمی درست بررسی شوند دوام بیشتری خواهند داشت و نیازی به تجدیدنظر ندارند.

موسوی تبریزی همچنین با اشاره به اینکه مجلس در راس امور است، توضیح داد: مجلس شورای اسلامی قانون تصویب می کند، راه درست را نشان می دهد و نظارت می کند که اگر اینگونه عمل می شد خیلی از مسائل و مشکلات امروز را نداشتیم، از این رو اگر مجلس آينده از نظر توانايي بالا نباشد اتفاقاتي كه تا به حال افتاده تكرار خواهد شد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: هر دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مهم هستند، در سرنوشت کشور موثرند و همانطور که در نظارت اداره کلان کشور مسئولیت دارند، مردم هم در انتخابشان مسئول هستند لذا اگر در هر دو مجلس کوتاهی باشد به خاطر رای من است.

موسوی تبریزی با اشاره به اینکه با شعار و تقصیرها را به گردن یکدیگر انداختن کشور آباد نمی شود، توضیح کرد: نباید رقبا را دشمن تلقی کنیم در عین حال که در رقابت سیاسی نیز تخریب امری ناپسند است.

وی با تاکید به اینکه اصالت و انسانیت ما دیانت ماست، متذکر شد: اگر سیاست زیر سایه دیانت حفظ شود، سعادت، انسانیت و کمال انسانی معنی و مفهوم خود را پیدا می کند در حالی که عملا دیانت ما فدای سیاست می شود، بنابراین اگر کاندیدا شدن به اندازه نوک سوزن به دیانتمان لطمه زند نباید به دنبال آن برویم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا