Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 42 ۱۳۹۴/۰۳/۲۶   

رعایت خطوط قرمز توسط گروه­ های سیاسی ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصول مشترک و خطوط قرمزی مثل قانون اساسی، امام و رهبری داریم که باید ضمن اعتقاد به آن‌ها با وجود سلایق سیاسی مختلف نباید به جان هم بیفتیم.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی در دومین نشست با فعالین سیاسی در ارتباط با اخلاق سیاسی و نقش جریانات سیاسی در توسعه، اظهار کرد: این‌گونه جلسات محل همفکری است.

وی سپس با ذکر آیاتی از کلام الله مجید و احادیثی از ائمه (ع)، همگان را به وحدت و پرهیز از تفرقه توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: این ماه که در روزهای پایانی آن هستیم امیدواریم با فیوضات الهی و ایجاد شرایط یک میهمان ویژه وارد مهمانی خدا در ماه رمضان شویم.

قریشی با بیان اینکه اسلام و توحید امروز در خطر است، اضافه کرد: پیروزی انقلاب نتیجه تلاش خیلی‌ها از جمله شهدا بوده است لذا مسئولیت ما در مقابل نظام خیلی زیاد می‌باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نعمات الهی که خداوند در دنیا به ما عرضه داشته است وبا توجه به آیات الهی فرمودند: حساب آن دقیقاً از ما محاسبه خواهد شد، این انقلاب که نتیجه شکنجه یاران انقلاب در زمان شاه، شهادت جوانان این مرز و بوم در جریان انقلاب و بعد از آن، ایثارگری جانبازان بوده است اگر ما به وظایف خود درست عمل نکنیم از حساب و کتاب خداوند متعال خلاصی نخواهیم داشت.

در ادامه جلسه تعدادی از مدعوین حول موضوع جلسه (اخلاقی سیاسی و نقش جریانات سیاسی در توسعه استان) سخنانی را ایراد کردند.

حمید صداقت پیشه به عنوان اولین سخنران گفت: اخلاق سیاسی در دین ما تعریف شده است مرحوم مصدق گفتند دیانت ما عین سیاست و سیاست ما عین دیانت ماست جریانات سیاسی بدانند قبله ما، قرآن ما، دین ما، رهبر ما یکی است پس می‌توانیم در کنار هم باشیم آرزوی مرگ برای رقیب کردن شایسته نیست.

وی در خصوص توسعه استان اظهار داشت: در استان ما از جریانات سیاسی در این راستا خیلی ضربه خورده و از امکانات و پتانسیل‌های موجود در استان برای توسعه استفاده نشده است.

محمدصادق فتح الهی به عنوان دومین سخنران با اشاره به آمار و ارقام و رده کشوری استان در حوزه های مختلف گفت: با این وضیعت نیازی نیست احزاب و جریانات سیاسی با هم مقابله کنند اخلاق سیاسی کلید توسعه می‌باشد متأسفانه هر کسی در راس قدرت قرار گرفته نقاط ضعف و عیوب رقیب را نشانه رفته است.

عباس خورشیدی به عنوان سومین سخنران، جلسه قبلی را بسیار عالی توصیف و ارزیابی و در زمینه اخلاق سیاسی به نقاط جمع بندی شده است اشاره کرد.

وی حضرت رسول اکرم (ص) و امام علی (ع) را الگوی بی رقیب اخلاق عنوان کرد و گفت: حتی وقتی زندگانی رهبران سیاسی دیگر ادیان و کشورها مثل ماندلا و گاندی و غیره را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم آن‌ها هم از ائمه (ع) ما درس گرفته‌اند ما باید از ائمه (ع) درس بگیریم و مخالفان خود را بی آبرو نکرده و به حریم خصوصی ورود پیدا نکنیم.

خورشیدی در ادامه تصریح کرد: بد برای هر دو جناح بد است و خوب برای هر دو جناح خوب است هر دو جناح در بسیاری از حوزه‌ها اتفاق نظر دارند و می‌شود در آن حوزه های مشترک کار کرد.

سپس دکتر جوادی گفت: خیلی حرف‌ها را می‌شود در اینجا زد و خیلی حرف‌ها را هم شنید در جهان امروز سه تفکر در حوزه اخلاق وجود دارد یک عده معتقدند اخلاق در دایره سیاست نمی‌گنجد یک عده معتقدند اخلاق باید در خدمت سیاست باشد یک عده هم بنا بر رسالت پیامبر (ص) اخلاق را اساس میدانند.

وی با تشریح این سه تفکر و پرداختن به مسائل غیر اخلاقی در حوزه سیاست، اظهار داشت: نفرت بین احزاب، اقوام و ادیان از نبود اخلاق است.

جوادی با اشاره به منابع قدرت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید این منابع را بشناسیم و آن‌ها را تقویت کنیم.

تقی زاده نیز با اشاره به توسعه اجتماعی و سرمایه های اجتماعی گفت: سلایق و اندیشه های مختلف یکی از سرمایه های اجتماعی است و باید در سیستم‌های دولتی کاری بکنیم که در هر دولتی که روی کار می‌آید از نخبگان استفاده شود امروز اسلام به عنوان یک سیاست تأثیرگذار در جهان پذیرفته شده است متأسفانه هر دولتی که می‌آید دولت بعدی همه کارهای آن را نقد کرده و زیر سؤال می‌برد نسل جدید حلقه وصل نسل گذشته به آینده است.

حجت الاسلام و المسلمین مرقاتی به عنوان آخرین سخنران ضمن با اهمیت شمردن این جلسات از سعه‌صدر امام جمعه محترم ارومیه برای برگزاری این جلسات و گوش دادن به حرف‌های مدعوین تشکر کرد.

وی اظهار داشت: رهبر ما متعلق به همه است و نباید مصادره شود امام جمعه ارومیه هم متعلق همه است و نباید مصادره شود که البته ایشان این را اثبات کرده که مال همه هستند باید یک طرفی بود نمی‌شود گفت به من هیچ طرفی وابسته نیستم درستش این است که به این ور هم احترام بگذاریم و به آن ور هم احترام بگذاریم و بگوییم ولایی هستیم.

در پایان امام جمعه ارومیه در جمع بندی جلسه ضمن تشکر از حضور و صحبت‌های تعدادی از مدعوین با اشاره به آیه شریفه «رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ» گفت: باید در دنیا و آخرت حسنه را خواست مسئولیت‌های دنیایی باید حسنه شود و الّا انسان خسارت خواهد خورد انسان هدایت شود خسارت نمی‌بیند. جریانات سیاسی هم، اول باید فکر کنند کاری که انجام می‌دهند آن‌ها را جهنمی نمی‌کند بعد کار را انجام دهد، سعی کنید همیشه با وضو باشید و به نماز های نافله به خصوص نافله عشاء اهمیت دهید خداوند به همه آن‌هایی که برای انقلاب و نظام به خصوص حاج آقا حسنی زحمت کشیدند اجر و به ایشان سلامتی عنایت فرماید.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا